خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور مطرح کرد:

ساخت 2 هزار واحد مسکن برای محرومین حاشیه شهر مشهد/ دولت توجه جدی به روستاها دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۲۲۱

معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت توجه جدی به روستاها و عمران و آبادانی آنان دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت، در گفت و گو با خبرنگاران گفت: ساخت مسکن برای افراد کم در آمد یکی از برنامه های دولت در سطح روستاها است که امروز با توافق بعمل آمده با استاندار خراسان رضوی و بنیاد مسکن کشور ساخت 10 هزار واحد مسکن محرومین در سطح این روستا آغاز شد.

وی با اعلام اینکه از 10 هزار واحد مسکونی محرومین ساخت 8 هزار مسکن محرومین برای روستاهای شهرستان‌های خراسان رضوی و 2 هزار واحد برای حاشیه شهر مشهد است، خبرداد.

معاون رئیس جمهور گفت: هدیه سفر امروز دولت به استان خراسان رضوی این اقدام مهم برای محرومین و قشر آسیب‌پذیر در سطح استان است.

وی با اعلام اینکه همه این واحدهای مسکن محرومین تا دی ماه سال آینده ظرف یکسال ساخته و تحویل افراد خواهد شد.

نوبخت گفت: همه پرداختی های جاری ما برای این است که کارهای عمرانی نیز انجام دهیم در 9 ماهه اول بالغ بر 39 هزار و 500 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت شده است.

وی بااعلام اینکه در پایان هر هفته وزرای دولت به استان ها و شهرستانها سفر دارند ،افزود: با سفر وزرا به شهرستانها از تخصیص همین اعتبارات طرح های مختلفی به بهره برداری میرسد.

وی گفت : ظرف یکی دوماه آینده چند آزاد راه و بزرگراه افتتاح خواهد شد و در ماه قبل نیز راه آهن میانه به بستان آباد با 132 کیلومتر دوخطه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

نوبخت گفت: با افتتاح خط  راه آهن میانه به بستان آباد 4 استان به شبکه ریلی کشور وصل شد که در تلاش هستیم بیرجند را هم به شبکه نیز وصل کنیم و یک خط راه آهن هم از بندر اقیانوسیه در چابهار به سمت زاهدان در حدود 520 کیلومتردر حال احداث میباشد که تا سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد میگیرد.

وی الویت دولت را با توجه به هزاران میلیارد تومان که هزینه شده است و میتوانیم با اندکی اعتبار به بهره برداری برسانیم در دولت نام برد و افزود: برای سال آینده بالغ بر 70 هزار میلیارد تومان در بودجه سال 99 پیش بینی شد که ما ای قسمت را بتوانیم هزار و 224 کیلیومتر راه آهن جدید مورد بهره برداری قرار بدهیم، یعنی به خطوط ریلی قبلی در کشور اضافه کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه خطوط ریلی کشور 10 هزار کیلیومتر بوده است افزود: 1224 کیلومتر برای سال آینده اجرا میشود و برای سالجاری هم حدود 834 کیلو متر راه آهن را احداث کردیم و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نوبخت با اعلام اینکه هدف از این اجرای طرح های ریلی در کشور رسیدن به نُرم جهانی ریلی میباشد، اظهارداشت: ساخت آزاد راها و بزرگ راه ها با توجه به انتقاداتی که به دولت وارد میشود، ولی تلاش داریم استفاده هدفمند و بهینه را از اجرای این طرح ها داشته باشیم.

وی پرداخت حقوق پرسنل دستگاه های اداری ،افزایش ها برای سال آینده 1550 میلیارد تومان برای فقر زدایی داریم سرمایه گذاری می‌کنیم، لذا در بخش محرومیت زدایی از روستایی با احداث مسکن و کمک‌هایی که از اطریق بنیاد مسکن و کمیته امداد و بهزیستی برای افراد صورت می‌گیرد تلاش می‌کنیم بر اساس منویات رهبری و انتظاراتی که رهبری از دولت دارند ،محرومین را فراموش نکنیم و توجه ویژه به آنان دولت دارد.

نوبخت با اعلام کارهای زیربنایی در کشور دولت توجه ویژه ای به محرومین دارد، افزود: مار دریک جنگ بزرگ اقتصادی هستیم ، انتظارمان از کسانی که داوری می‌کنند این است که دولت را دریابند و بدانند که در چه شرایطی از لحاظ منابع درآمدی قرار داریم، زیرا هر یک بشکه نفت بتوانیم صادر کنیم باید از چه مسیرهای پرخطری عبور بکنیم، با همه این تفاسیر در بودجه سال آینده وابستگی بودجه عمومی ما که 530 هزار میلیارد تومان است کل رقمی که از نفت گذشته است 48 هزار میلیارد تومان است که از 10 درصد هم کمتر است.

وی ادامه داد : این یک کار بی سابقه است که دولت در کنار این اقدامات گذاشته است تا خود را از وابستگی بودجه نفت تقلیل بدهیم و این در حالی است که هر 48 هزار میلیارد تومان از نفت تسهیل میشود، برای طرح های عمرانی در کشور هزینه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز