خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

شورای حل اختلاف نقش موثری در مصالحه پرونده ها دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۱۰۱

حجم زیادی از پرونده‌های قضائی توسط شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که نقش موثری در ایجاد صلح و سازش در پرونده های مرجوعی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمود محمودخانی در دیدار با رئیس شوراهای حل اختلاف استان و کارکنان شورای حل اختلاف شهرستان البرز گفت: فعالیت شوراهای حل اختلاف کمتر از کار در دادگستری‌ها نیست و حجم زیادی از پرونده‌های قضائی در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می‌شود از این رو شوراهای حل اختلاف در تشکیلات قضائی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردارند.

رئیس دادگستری شهرستان البرز افزود: مبنای تشکیل شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و فصل خصومت است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و تلاش کرد تا سازش محوری در شوراهای حل اختلاف جای خود را به حکم محوری ندهد.

محمودخانی اظهارکرد: در دین مبین اسلام به مسئله صلح و سازش میان مسلمانان تاکید زیادی شده است و در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره زیادی شده است که باید در بحث ایجاد صلح و سازش به آموزه‌ها و تأکیدات دینی بسیار توجه شود.

این مقام قضائی ادامه داد: رئیس  قوه قضائیه نیز به جایگاه و استفاده از ظرفیت شورای های حل اختلاف بسیار تاکید دارند و باید از این ظرفیت برای ایجاد صلح و سازش به خوبی استفاده کنیم تا بسیاری از پرونده‌های قضائی به صلح و سازش ختم شود.

رئیس دادگستری شهرستان البرز یادآور شد: امروز لازم است جامعه و اقشار مختلف با اهمیت و سازوکار شورای حل اختلاف بیشتر آشنا شوند و درواقع لازم است، نقش شورای حل اختلاف در رفع اختلاف‌های افراد پررنگ‌تر و برجسته‌تر شود و عموم افراد با این ظرفیت بالقوه بیش از پیش آشنا شوند.

در پایان این نشست، رئیس دادگستری شهرستان البرز به برخی از سئوالات کارکنان شورای حل اختلاف پاسخ داد و از تعدادی از کارکنان نمونه شورا نیز تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز