خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرکل دفتر روستایی استانداری خبرداد ؛

راه اندازی پردیس‌های تولیدی در 6 روستای قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۸۱

معاون مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری قزوین از راه‌اندازی پردیس‌های تولیدی بر اساس برنامه ششم توسعه کشور در شش روستای استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین ، لباف معاون مدیرکل دفتر روستایی و امور شورا‌های استانداری در جلسه راه اندازی و سرمایه گذاری در پردیس‌های تولیدی در روستای شاهین تپه از توابع بخش دشتابی گفت: این طرح بر اساس برنامه ششم توسعه کشور و به منظور حمایت از تولید و اشتغال در شش روستای استان اجرا می‌شود.

فتحی زاده مدیر سرمایه‌گذاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه گزارشی از نحوه اجرای این طرح در روستا‌های استان ارائه کرد.

اکبر رحمتی بخشدار دشتابی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های این بخش در زمینه کشاورزی و دامپروری گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی بخش دشتابی زیر کشت محصولات کشاورزی است که از این میزان ۱۵ هزار هکتار آن به محصولات زراعی و ۱۵۰۰ هکتار آن به محصولات باغی اختصاص دارد.

بخشدار دشتابی ادامه داد: مهم‌ترین تولیدات بخش زراعی را گندم، جو، چغندر قند، ذرت و یونجه اعلام و اضافه کرد: بخش دشتابی در زمینه تولید یونجه دارای عملکرد کشوری است.

رحمتی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۷۰ هزار رأس دام سبک و ۱۶ هزار رأس دام سنگین در این بخش نگهداری می‌شود، افزود: بخش دشتابی از حیث تولید شیر یکی از مناطق مهم استان است و شیر تولیدی دامداری‌های صنعتی و سنتی این بخش روزانه به بازارهای مصرف در مرکز استان و استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون ۹۵ درصد کشتار صنعتی دام در استان در بخش دشتابی صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز