خبرگزاری کار ایران

فرماندار تاکستان خبر داد:

برخورد دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکستان با ساخت و سازهای غیرمجاز

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۹۰۶

فرماندار شهرستان تاکستان گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح این شهرستان قاطعانه برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رضا طاهری با اعلام این خبر افزود: متاسفانه ساخت و سازهای غیر مجاز شهری باعث آشفتگی در شهرها و از بین رفتن اراضی کشاورزی در روستاها می‌شود و عزم و جدیت در دستگاه‌های متولی بویژه شهرداری و شورای شهر و نظام مهندسی را می طلبد.

وی به ۴۰ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در یکسال گذشته اشاره و یادآورشد: جلوگیری از روند شتاب‌گونه ساخت‌ و سازهای غیر مجاز جزو  اولویت ها است.

وی به برگزاری جلسات متعدد با معاون عمرانی استانداری و رئیس کل دادگستری استان قزوین در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز اشاره کرد و افزود: با همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرایی تصمیمات خوبی اتخاذ و مقرر شده تا شهرداری و شورای شهر تاکستان از صدور مجوز ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کنند.

وی با تاکید براینکه ساخت و سازهای غیر مجاز باید قبل از احداث بنا متوقف شود تا مشکلات بعدی به وجود نیاید ، اظهار کرد براساس دستورالعمل ابلاغی رییس کل دادگستری استان قزوین بناهای که حکم تخریب برای آنها صادر شده فعلا راکت باقی می ماند و از تخریب جلوگیری می شود.

فرماندار شهرستان تاکستان از تدوین طرح جامع شهری خبر داد و گفت:  شهرداری تاکستان باید با انتخاب مشاور قوی در کوتاه ترین زمان ممکن حداکثر تا فروردین ماه سال ۹۹ طرح جامع شهری را تهیه و سازمان مسکن و شهرسازی و سیستم قضایی نیز در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح تدوین شود .

طاهری اضافه کرد: همچنین برای بازرسی و نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز ماموران اجرائیات شهرداری و سد معبر باید تا پایان سال فعال و نیروی انتظامی نیز موظفند است همراهی لازم با شهرداری را داشته باشند.

وی‌تصریح کرد: برای واحدهای ساخته‌شده در سطح شهرستان‌تاکستان در کمیسیون ماده 5 و دیگر کمیسیون‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

طاهری به مشکلات راه آهن تاکستان اشاره کرد و گفت: پیگیر دغدغه مردم هستیم و بحث راه آهن با توجه مشکلاتی که از گذشته وجود داشته  مصوب شده که از شهر خارج شود.

به گفته فرماندار تاکستان متاسفانه خروج ایستگاه راه آهن به خارج از شهر در گذشته انجام نگرفته و هم اکنون با توجه به وضعیت اقتصادی و هزینه‌های بسیار زیاد برای تملک و جابجایی این کار مقرون به صرفه نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

طاهری گفت که از طریق استانداری قزوین پیگیر حل این معضل شهری هستیم .

شهرستان تاکستان در ۴۵ کیلومتری قزوین واقع شده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز