خبرگزاری کار ایران

معرفی پنج شهرستان برتر خراسان رضوی به لحاظ عملکرد معین های اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۸۶۷

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: براساس ارزیابی های صورت گرفته و در چارچوب شاخص های تعیین شده؛ تاکنون پنج شهرستان درگز، رشتخوار، سبزوار، بینالود و تربت حیدریه بهترین عملکرد را در میان معین های اقتصادی داشته‌اند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اکبر لبافی در این باره گفت: این ارزیابی و نتایج آن به استناد اطلاعاتی است که در سامانه اقدامات معین ها به ثبت رسیده و تایید اطلاعات مذکور نیز توسط فرمانداران انجام گرفته است، در ادامه داده‌های مربوطه توسط گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان نیز رصد، بررسی و تصدیق می شود.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون 624 پروژه کسب و کار توسط 49معین در 26 شهرستان استان در سامانه ثبت شده است.

لبافی به جزئیات بیشتری از این پروژه ها اشاره و عنوان کرد: از مجموع ذکر شده،  104 پروژه و فعالیت اقتصادی به تایید فرمانداران نرسیده و به طور مستقیم از کارتابل فرمانداری به معین ها عودت داده شده است. 117پروژه و فعالیت اقتصادی نیز توسط فرمانداران تایید گردیده و پس از بررسی توسط گروه کارشناسی نهاد، به دلیل وجود نواقص به فرمانداران بازگردانده شد؛ همچنین 76 مورد از آن ها را نیز فرمانداران به معین ها ارجاع دادند تا اصلاحات لازم برای این موارد انجام بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: اما 96فعالیت نیز در حال حاضر توسط فرمانداران تایید شده و در کارتابل نهاد قرار گرفته است تا بررسی نهایی بر روی آن ها انجام بگیرد. نهایتا 165 فعالیت و کسب و کار نیز توسط گروه کارشناسی مذکور، تاییدات لازم را دریافت نموده و به عنوان سابقه معین تعریف شده اند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی، این توضیح را هم داد که از مجموع 624 کسب و کار ثبت شده (اعم از تایید شده و نشده)؛ 25درصد در بخش صنعت بوده و به همین نسبت نیز در بخش دامپروری طرح ارائه شده است، همچنین بخش خدمات با 16درصد و کشاورزی با 14درصد در رتبه های بعد قرار دارند. در این میان، بخش گردشگری و صنایع دستی نیز سهمی 11 درصدی از کسب و کارهای ثبتی داشته است.

وی حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای 624طرح کسب و کار خرد، متوسط و بزرگ را 378میلیارد تومان برآورد کرد و توضیح داد: 165 فعالیت خرد و متوسطی که توسط گروه کارشناسی نهاد تایید شده اند؛ دو هزار و 608 فرصت شلغی را منجر خواهند شد و تعداد کل فرصت های شغلی محقق شده براساس اعلام معین ها، تایید فرمانداران و البته بررسی گروه کارشناسی نهاد، 824مورد بوده است.

لبافی خاطر نشان کرد: علاوه بر این، تاکنون 87 حساب سپرده توسعه روستایی نیز توسط 11 معین در سامانه مذبور ثبت شده که تعداد اعضای آن ها 3هزار و 193 نفر برآورد می شود و مبلغ کل سرمایه گذاری صورت گرفته در آن نیز به 29میلیارد ریال می رسد.

وی افزود: از این میان، 33 حساب سپرده روستایی هم به تایید گروه کارشناسی نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رسیده که در مجموع یک هزار و 188عضو داشته و مبلغ 2هزار و 845 میلیون ریال سرمایه گذاری برای آن انجام شده است. در کنار آن، 26حساب توسعه روستایی را نیز فرمانداران تایید کرده و در مرحله نهایی بررسی ها توسط نهاد قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز