خبرگزاری کار ایران

به دلیل آلودگی هوا انجام شد ؛

تعطیلی موقت صنایع فولادی و معدنی یزد / با واحدهای متخلف برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۸۰۳

با دستور کارگروه آلودگی هوا و نظارت محیط زیست یزد، تعدادی از شرکت های فولادی و معدنی در یزد به صورت موقت تعطیل شدند.

به گزارش ایلنا در یزد، به دلیل افزایش آلودگی هوا در مناطق مختلف استان یزد، کارگروه اضطرار آلودگى هوا براى جلوگیرى از افزایش آلاینده ها دستور توقف فعالیت برخی شرکت های آلاینده را صادر کرده است.

بر این اساس  تیم نظارت و پایش در بازدید ازشهرک فولاد اشکذر ،خطوط آلاینده سه شرکت فولادى را متوقف کرد.

در این پایش که از همه واحدهاى فولادى مستقر در این شهرک صورت گرفت ضمن برخورد با این سه شرکت آلاینده ،به مدیران دیگر واحدها هم تذکر جدى و قانونى در خصوص رعایت موازین زیست محیطی و عدم ایجاد آلودگی در روزهاى آینده داده شد.

همچنین از فعالیت  یک کارخانه سیمان در شرایط اضطرار آلودگی هوا در یزد به صورت موقت جلوگیری شد. 

در اردکان نیز، از فعالیت سنگ‌شکن یک  واحد آلاینده تولید شن وماسه جلوگیری شد و به واحدهای دیگر توصیه های لازم در راستای کاهش آلایندگی داده شد.

در شهر میبد اخطار به ۹ واحد کاشی که در ۶ واحد منجر به متوقف شدن همه اسپری درایرها و در سه واحد دیگر فقط در هر کدام یک اسپری فعال است.

شهرک صنعتی جهان آباد میبد و شرکت های کاشی های اطراف آن به خاطر کمک به بهبود وضعیت هوا و کاهش میزان آلاینده ها به حالت نیمه فعال درآمده و با حداقل ظرفیت کار میکنند.

واحدهای شن و ماسه اطراف میبد فعلا فعالیت‌شان متوقف شد. همچنین از فعالیت یک واحد سنگبری جلوگیری شد.

در شهرستان مهریز از فعالیت  ۶ واحد شن و ماسه متوقف شد. اخطار به ۹ واحد کاشی، اخطار به ۲ واحد فولاد،  اخطار به یک واحد مولیبدن و  پایین آمدن ظرفیت تولید واحد سیمان مهریز از دیگر فعالیت ها بود.

در  اردکان، اخطار به چهار واحد کاشی که دو عدد اسپری درایر خاموش شد. همچنین به دو واحد فولادی و شرکت آسفالت، اخطار داده شد.

در اشکذر علاوه بر تعطیلی سه واحد فولادی،  واحدهای فولادی القایی موظف به استفاده از آهن اسفنجی و استفاده کمتر از آهن قراضه شدند.

در شهر یزد، هشت واحد شن و ماسه اخطار داده شد و توقف موقت فعالیت بخش های آلاینده یک واحد فولاد در حریم شهر از اقدامات کاهشی آلایندگی محیط زیست بود.

این فعالیت ها با توجه به مصوبه کارگروه اضطرار آلودگى هوا براى جلوگیرى از افزایش آلاینده ها اتخاذ گردیده است 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز