خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان مطرح کرد:

فرونشست سالانه 18 سانتیمتری زمین در جنوب قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۶۶۰

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: گسل های جنوب و شمال، فرونشست های مربوط به برداشت آب‌های زیرزمینی و میانگین سالانه 18سانتیمتر فرونشست جنوب قزوین از مشکلاتی است که استان را به لحاط طبیعی تهدید می کند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت اله مهدیخانی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله بیان کرد: از 43 بلایای طبیعی در جهان، 33 مورد در کشور و 25 مورد را در استان قزوین شاهد بودیم که شامل آتش‌سوزی‌ها، آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، آفات نباتی، سیل و غیره است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در بحث سیل 2700 کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد که 157 رشته فصلی و دائمی و 47 رشته از داخل شهرها عبور می،کند. پس از تمهیدات لازم در فروردین سالجاری، خوشبختانه شهرداری ها در بحث لایروبی رودخانه ها اقدامات خوبی انجام دادند که امسال مشکلی در بحث بارندگی نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: 224 مورد نقطه بحرانی و 420 مورد تصرفات در حریم رودخانه توسط بخش خصوصی و دولتی در استان شناسایی شد.

مهدیخانی عنوان کرد: تنها ابزار ما برای مقابله با حوادث بحث آموزش است که برگزاری مانور زلزله در مدارس استان، هرماه در یکی از مدارس استان برگزار می شود.

وی افزود: گسل های جنوب، شمال قزوین، فرونشست های مربوط به برداشت آب های زیرزمینی، میانگین سالانه 18 سانتیمتر سالانه فرونشست جنوب قزوین از مشکلاتی است که استان را تهدید می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: در بحث تجهیزات مدیریت بحران، دو دستگاه بیمارستان صحرایی 45 تختخوابی، یک دستگاه سیار انتقال خون در آبیک که نمونه کشوری ندارد، پمپ بنزین سیار، پنج ایستگاه لرزه نگاری و 27 شبکه لرزه نگاری در استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز