خبرگزاری کار ایران

مشاور ایمیدرو مطرح کرد:

منطقه ویژه لامرد می‌تواند میزبان صنایع پتروشیمی باشد

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۶۴۰

مشاور ارشد معاون وزیر صمت گفت: با توجه به پیش‌بینی استقرار صنایع پتروشیمی در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لامرد همکاری بین بخشی و پیگیری استانداری فارس منجر به تحقق این امر می‌شود.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از لامرد،«سیدعلی اصغر علامه» مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو (کاشان، لامرد، پارسیان و خلیج فارس) در جریان بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از کارخانه آلومینیوم جنوب باحضور در جمع خبرنگاران گفت: این مجتمع در آستانه افتتاح رسمی قرار دارد که وارد مدار تولید شدن سلول‌های احیای آن و تولید آلومینیوم مذاب به عنوان بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در بخش پایین دست است و استان میزبان با اتخاذ تدابیر لازم می‌تواند شرایطی فراهم کند تا با کمترین هزینه و با سودآوری بالا، محصولات باکیفیت در جوار آلومینیوم جنوب ساخته و به کشورهای خارجی صادر شود.

وی حمایت‌های ایمیدرو و دکتر غریب پور و دکتر فدایی دولت مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد، مجموعه متخصصان و مهندسان آلومینیوم در تولید اولین مذاب و راه اندازی کارخانه در این منطقه راهبردی را ارج نهاد و اضافه کرد: با یک تعامل و برنامه‌ریزی مناسب در میان بخش‌های مختلف می‌توان شاهد توسعه هرچه بیشتر منطقه باشیم و در این مسیر از ظرفیت نخبگان این منطقه در رفع موانع استفاده  خواهیم کرد. 

مشاور رئیس هیات عامل در مناطق ویژه ایمیدرو افزود: ایمیدرو نقش گسترده ای در توسعه لامرد و مناطق پیرامونی دارد و از طرح های توسعه ای منطقه حمایت خواهیم کرد تا با تکیه بر توانمندی های داخلی، شاهد حضور سرمایه گذاران و افزایش توان صادراتی و تولیدی کشور باشیم.

وی ادامه داد: معاونت هماهنگی استانداری فارس تدابیری اتخاذ نماید تا باتوجه به آماده بودن زیرساختها و امکانات زیربنایی در این منطقه، بخشی از صنایع پتروشیمی ها در این منطقه استقرار یابند.

علامه در پایان تاکید کرد: طرح های ملی منطقه لامرد و مهر باید به صورت ویژه و مستمر پیگیری شود چرا که با برنامه ریزی و استفاده از ظرفیتهای این مناطق،  اشتغال عظیمی در استان فارس ایجاد می شود  و نقش برجسته ای در کاهش میزان بیکاری  در این استان  خواهد داشت.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز