خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

قیمت اجناس در بازار کنترل شود/ لزوم نظارت مدیران بالادستی بر کارکنان، به ویژه در دستگاه های نظارتی

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۵۱۶

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: قیمت اجناس در تمام بخش های بازار کنترل شود.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار مدیرکل، معاونین، قضات و روسای دوایر ستادی اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان با اشاره به افزایش ۲ هزار تومانی قیمت بنزین اظهار کرد: تمام مدیران و عقلای جامعه می‌دانند مصرف انرژی در ایران نسبت به دیگر کشورها بالاتر است و هیچ کشوری مانند ما به طور گسترده و بی رویه مصرف ندارد.

وی بر فرهنگ سازی استفاده از وسایل نقلیه عمومی تاکید کرد و افزود: در طول سال های گذشته آنچه برای مردم آزاد دهنده بوده، ناشی از مسائل حاشیه ای افزایش قیمت بنزین است.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده به لحاظ اقتصادی باید برای جامعه مشخص و روشن باشد، تصریح کرد: هنوز مالیات بر ارزش افزوده در عرصه اقتصادی و خرد و کلان کالا برای جامعه مبرهن نیست.

آیت الله فلاحتی، رانش ناشی از افزایش قیمت بعضی از کالای تحت حاکمیت را سبب آزار مردم دانست و بیان کرد: در این دوره از افزایش قیمت ها شاهد حضور جدی دستگاه قضا در کنترل قیمت ها هستیم و این امر آثار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه نظارت و همیاری دستگاه های متولی بر بازار خوب شده است، خاطرنشان کرد: البته بعضی جاها آسیب داریم و این امر موجب ایجاد یاس بین مردم می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ویژگی های نامزد اصلح اشاره کرد و گفت: گردش مالی تبلیغات انتخاباتی نامزد نمایندگی مجلس باید شفاف باشد و این حق مردم است که بدانند و خوشبختانه مجلس آن را تصویب کرده است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه نمایندگان در عزل و نصب مدیران دخالت می کنند، اظهار کرد: در پاره ای از موارد استاندار تنها یک نام است و عزل و نصب ها توسط نمایندگان مجلس انجام می شود و مجلس باید در این باره چاره اندیشی کند.

وی به حضور خوب دستگاه های متولی برای رصد و کنترل قیمت ها در بازار اشاره کرد و یادآور شد: در بخش کالای اساسی نیز باید نظارت ها باشد و تنها به بخش خوراکی اکتفا نشود.

امام جمعه رشت با تاکید براینکه نظارت باید بر تمام بخش های بازار باشد، بیان کرد: افزایش قیمت در بعضی موارد طبیعی است اما باید به گونه ای باشد که مردم به این باور برسند و برای جامعه قابل پذیرش باشد.

آیت الله فلاحتی همیاری اصناف، صمت و تعزیرات حکومتی به منظور نظارت بر بازار را مهم دانست و تصریح کرد: نظارت مدیران بالادستی بر کارکنان به ویژه در دستگا‌ه‌های نظارتی اثرگذار است بنابراین نظارت بر زیردستان باید قوی تر از نظارت بر اقلام و بازار باشد.

وی با اشاره به اینکه رصد و نظارت بازار به صورت نامحسوس مهم است، افزود: درست است که باید به دانه درشت ها توجه کنید اما بعضی مواقع دانه ریزها بسترساز دانه درشت ها می شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مسائل زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهررود و همچنین پسماند سراوان اشاره کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت رودخانه ها و پسماند رشت در استان کند پیش می رود و می طلبد دستگاه های نظارتی نیز در این زمینه تذکر لازم را بدهند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه حق مردم گیلان نیست که به لحاظ زیست محیطی در فضای نامناسبی زندگی کنند، خاطرنشان کرد: آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود و پسماند رشت فضای نامناسبی برای مردم این شهر ایجاد کرده است.

وی به رانش آسیب های ناشی از رودخانه های رشت در تالاب انزلی اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از افراد که از مرکز برای تصمیم گیری مسائل زیست محیطی گیلان وارد این استان می شوند آگاهی کافی در این زمینه ندارند و می طلبد دستگاه های نظارتی در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه رشت، خواستار توجه متولیان امر نظارت به سرمنشاها شد و اظهار کرد: حین نظارت بر بازار توجه به مسائل فرهنگی حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کالایی که در بازار اسلامی عرضه می شود باید نماد اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: مبادلات کالا در تمام دنیا وجود دارد اما در تبلیغ کالا باید دقت لازم انجام شود.

وی، به پیدا شدن قرص در بعضی از مواد غذایی اشاره کرد و یادآور شد: حتی احتمال نمی دهیم شرکت های داخلی بخواهند این کار را انجام دهند و به طور قطع کار دشمن است و با این کار می خواهند به تولیدکنندگان داخلی ضربه وارد کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز