خبرگزاری کار ایران

معاون فرماندار خبر داد:

سرمایه گذاری 140 هزار میلیارد ریالی توسط معین های اقتصادی تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۴۴۲

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرمانداری تربت حیدریه گفت: در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی که از سوی استاندار تهیه و تدوین شده، حجم سرمایه‌گذاری معین‌های اقتصادی در این شهرستان، به حدود 140 هزار میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه ، محمدرضا یوسفی در جلسه شورای قیمت‌گذاری زعفران و پسته افزود: این میزان سرمایه‌گذاری که ظرف مدت سه سال اقتصاد این خطه را متحول خواهد کرد، در قالب 36 قرارداد و با کمک پنج معین اقتصادی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه این برنامه عملیاتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است، گفت: بر این اساس معین بخش مرکزی شرکت هلدینگ فجر، معین بخش رخ و کدکن شرکت فولاد رخ، معین بخش بایگ طلای زرمهر و معین بخش شرق نیز به عهده شرکت زرین زعفران و طوس مسیرکار گذاشته شده است.

یوسفی همچنین گفت: در قالب طرح نماینده عالی دولت در استان، مثلث اقتصادی دارای سه ضلع شامل: کارگزاران حکومتی، سرمایه‌گذران و کارآفرینان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و ائمه جمعه نیز به عنوان ناظران عالی در درون آن جای دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: از آنجا که در روند اجرای پروژه‌های اقتصادی، هم بخش دولتی بواسطه قوانین از پیش تعیین شده و هم بخش خصوصی ممکن است با چالش مواجه شوند، لذا برای رفع این مشکل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پیش‌بینی شده و اگر در حوزه شهرستانی مشکل برطرف نشد، در کارگروه استانی طرح و با حضور استاندار بررسی تا رفع نهایی صورت گیرد.

یوسفی افزود: در کنار این برنامه کلان اقتصادی ، یک برنامه خرد اقتصادی نیز تدوین شده و آن آموزش روستاییان و آموزش حرف و مشاغل و نیز حمایت‌های مالی از افراد فعال اقتصادی در حوزه‌های پایین دستی می باشد که به جد دنبال می شود.

وی گفت: اهمیت این فعالیت‌ها زمانی بیشتر مشخص می شود که همگان بدانند اکنون تربت‌حیدریه با یک اقتصاد سنتی مواجه و آبستن شیوه‌های نوین تولید درآمد و ثروت است.

یوسفی افزود: امروز شاهد ورود نشانه‌های هر چند کم سوی اقتصادی دیجیتالی در این خطه هستیم و در آینده نه چندان دور شاهد فروپاشی بسیاری حرف و مشاغل سنتی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: بر این اساس اگر امروز کارآفرینان و صاحبان حرف و مشاغل خود را به دانش روز تجهیز نکنند، در آینده نباید منتظر حمایت‌های بخش دولتی باشند.

مدرس بازار سرمایه و پژوهشگر اقتصادی که میزبان جلسه نیز بود، در خصوص چرایی برپایی این نشست گفت: رفتارهای مالی زعفران و پسته از اختیار کشاورزان خرد خارج شده و امروزه کشاورزان ما با مشکل بزرگ نزول قیمت‌هایی مواجه شده‌اند که نقشی در ایجاد آن ندارند. 

محمدرضا فیروزجنگ در گفت و گو با خبرنگار ایلنا افزود: در این نشست یکروزه که با حضور کشاورزان و تولید کنندگان زعفران و پسته برگزار شده است، علاوه بر آموزش آن‌ها با شیوه کار در بورس، به موضوع فرآیند و چگونگی قیمت‌گذاری این 2 کالای اساسی می پردازیم.

وی گفت: ما همچنین می خواهیم به کشاورزان بیاموزیم تا چگونه محصول و دارایی‌های خود را مدیریت کنند و با مفهوم مهندسی زعفران آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز