خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان مطرح کرد؛

افزایش ۱۲ درصدی مشارکت خیرین در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۴۳۸

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: میزان مشارکت های مردمی در سال گذشته ٩٠٠ میلیارد ریال بوده که از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش مشارکت خیرین را در سطح استان داشته ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، حمید رضا پوریوسف در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و رؤسای بهزیستی سطح استان که در نیشابور برگزار شد، گفت: ۹۶ درصد فعالیت های بهزیستی استان را برون سپاری کرده ایم و در همین راستا به ٢ هزار و ۳۰۰ مرکز غیر دولتی استان که ۱۱۵ هزار نفر را تحت پوشش دارند به طور ماهیانه ۱۰۰ میلیارد ریال یارانه می دهیم که برای ارائه خدمات به افراد کم بضاعت تحت پوشش تعلق می گیرد. 

وی اظهار داشت: از ابتدای سال آینده در یکی از شهرستان ها به صورت پایلوت مرکز جامع خدمات بهزیستی به علاوه زندگی تشکیل می‌شود که خدمات در آنجا به صورت متمرکز‌ و جامع داده می‌شود و پرونده ها فقط به صورت الکترونیک خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه بهزیستی، سرمایه اجتماعی و انسانی است و باید برای حفظ این سرمایه اجتماعی و انسانی در بهزیستی تلاش کنیم، اعلام کرد: بهزیستی نیشابور از دیرباز تا امروز همیشه پیشتاز بوده و بحث تخصصی بودن کارهای بهزیستی در این شهرستان نهادینه شده است و نیشابور خوشبختانه یکی از شهرستان های تخصصی در سطح خراسان رضوی است.

وی خاطرنشان شد: بهزیستی نهادی مردمی، تخصصی و بالنده است چرا که مردم را همیشه در کنار خود دارد طوری که مردم نسبت به حضور بهزیستی در جامعه احساس نیاز می کنند، بنابراین کلیه فعالیت ها در اداره کل بهزیستی در زمینه توانبخشی، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی باید تخصصی باشد.

پوریوسف تصریح کرد: بهزیستی بالندگی دارد اگر بهزیستی دهه ۶٠ را با امروز مقایسه کنیم شاهد گستردگی فعالیت ها و عمق بخشیدن به آن‌ها هستیم هیچ دستگاهی مانند بهزیستی در این ۴٠ سال رشد و توسعه نداشته است اگر در دهه ۶٠ شاهد ٧ تکلیف در بهزیستی بودیم امروز ١۵۶ مأموریت در حوزه بهزیستی تعریف شده است.

وی با بیان این مطلب که در قانون توسعه ششم بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است ادامه داد: بهزیستی شایستگی پیگیری بحث سلامت اجتماعی را دارد اما باید این ظرفیت را در خود نیز ایجاد کنیم، باید مردم به خدمات بهزیستی احساس نیاز کنند اگر یک روز بهزیستی وجود نداشته باشد تکلیف ٩ هزار بیمار روانی مزمن، ١٢ هزار معتاد متجاهر، زنان سرپرست خانواده، کودکان خیابانی، کودکان کار، کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، زنان دارای آسیب ها، دختران فراری، معلولین، بیماران خاص و ... چه می شود؟

پوریوسف با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه ما سرمایه اجتماعی و انسانی است بیان کرد: باید برای حفظ سرمایه اجتماعی و انسانی که در بهزیستی داریم تلاش کنیم و از تجربه هایمان توشه ای درست کنیم برای آینده، بهزیستی در بسیاری از حوزه ها از جمله شفاف سازی، الکترونیکی کردن پرونده ها پیش رو بوده و رشد فزاینده ای داشته است.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور نیز در این مراسم گفت: باید برای رسیدن به موفقیت نگرش و بینش خود را تغییر داده و از ترس هایی که مانع رسیدن به اهداف مهم سازمانی که کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه است پرهیز کنیم‌‌ و این گونه نشست ها فرصتی دوباره برای تعیین بینش مدیران و انتقال تجربیات آنان است.

علی صدر افزود: در حال حاضر پنج خانه کودکان و نوجوانان بد سرپرست و بی سرپرست فعال هستند که از ۹۶ فرزند دختر و پسر نگهداری می کند تا زمینه حضور آن ها در اجتماع یا خانواده را فراهم نمایند همچنین طی یک سال گذشته ۷۱ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی به متقاضیان فرزند خواندگی سپرده شده است.

وی اظهار داشت: ۳۲۰۰ زن سرپرست خانوار از خدمات حمایتی بهزیستی که باهدف توانمندی سازی اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی ارائه می شود بهره مند می شوند. 

وی اعلام کرد: مرکز مداخله در بحران با در اختیار داشتن دو خودروی خدمات سیار اورژانس اجتماعی به ٢ هزار و ۵٩۵ نفر از افراد در معرض آسیب های مختلف اجتماعی خدمات ارائه نموده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز