خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس خبر داد:

رشد ۱۰۰ درصدی صادرات در منطقه آزاد ارس

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۲۱۷

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات و رشد ۵۲ درصدی سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن نریمان در جمع خبرنگاران گفت: منطقه آزاد ارس در طول یک سال گذشته شاهد رشد ۵۲ درصدی در سرمایه گذاری و رشد ۱۰۰ درصدی در صادرات بوده است.

وی افزود:به‌رغم چالش‌ها و توطئه‌های دشمنان در تحریم همه جانبه، شاهد این هستیم که صادرات منطقه آزاد ارس از ۲۶۷ میلیون دلار در سال گذشته به ۳۲۵ میلیون دلار در ۹ ماهه امسال رسیده است و در ۲ سال پیاپی گذشته شاهد تراز تجاری مثبت در ارس بودیم.

نریمان ادامه داد: میزان کل سرمایه گذاری داخلی و خارجی منطقه آزاد ارس در سال گذشته ۱,۱۷۰ میلیارد تومان بود که در ۹ ماهه امسال این میزان به ۱,۸۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: منطقه آزاد ارس بسترساز فعالیت در حوزه گلخانه‌ای شده است و میزان اشتغالزایی و صادرات این حوزه بسیار بالاست. به طوری که تارلا امین ارس توان تولید سالانه ۲۴ هزار تن محصول را دارد و با تکمیل فاز ۲ این مجموعه این مقدار به ۳۹ هزار تن افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در زمینه ثبت جهانی ژئوپارک ارس اقدامات خوبی در ۲ سال گذشته انجام شده است و با ارسال مدارک به یونسکو، منتظر ثبت جهانی این ژئوپارک در سال آینده هستیم.

نریمان اظهار داشت: ارس هم اکنون عضو سازمان جهانی گردشگری و شبکه جوامع ایمن شده است و با ثبت جهانی یونسکو، حرکت ارس به سمت بین المللی شدن تکمیل می‌شود.

وی گفت: پتانسیل بالای ارس به دلیل قرار داشتن در استانی به مرکزیت تبریز آکنده از نیروهای فرهیخته و کارآمد است. همین موضوع سبب شده است که ارس به منطقه آزاد پیشرو و صنعتی ترین منطقه آزاد ایران تبدیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز