خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان خبر داد:

اجرای 56 طرح سرمایه‌گذاری در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۱۹۰

۵۶ طرح گردشگری با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال در استان قزوین در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در نخستین شورای سیاست گذاری گردشگری قزوین افزود: همراهی و حمایت بانک ها به تکمیل و بهره برداری زودتر این طرح ها کمک می‌کند .

علیرضا خزائلی گفت: کلید توسعه قزوین، رونق صنعت گردشگری در استان است و باید برای تقویت این بخش از همه ظرفیت‌ها بهره بگیریم.

وی اظهار داشت: استان قزوین با داشتن تجهیزات پزشکی و درمانی مناسب و نیروی انسانی متخصص در رشته های مختلف  پزشکی و درمانی در مسیر توسعه گردشگری سلامت قرار دارد.

خزائلی با اشاره به ظرفیت‌های بالای قزوین در حوزه گردشگری سلامت، ادامه داد: در این خصوص هماهنگی های لازم با دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی صورت گرفته و در زمینه  نازایی از کشور عراق پذیرش داریم و در رشته های چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی بصورت تخصصی از کشورهای همسایه و استانهای مختلف پذیرش خواهیم داشت.

وی با انتقاد از وضعیت زیر ساخت های گردشگری در استان افزود: در این  حوزه تا نقطه مطلوب فاصله‌ زیادی داریم تا آنجا که هنوز یک هتل پنج ستاره در مرکز شهر  قزوین نداریم.

وی تاکید کرد: اگرچه استان قزوین دارای ظرفیت‌های برجسته‌ای در حوزه گردشگری است اما متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای پذیرش گردشگر در استان وجود ندارد.

خزائلی اضافه کرد : در حال حاضر تنها  ۲ هزار تخت اقامتی در هتل‌ها و میهمان‌پذیرهای استان قزوین فعال بوده که ضریب اشتغال آنها بالای ۷۰ درصد است که نشان از توجیح پذیری ساخت مجتمع‌های اقامتی در استان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خاطر نشان کرد: در حال حاضر ساخت ۲۱ هتل پنج تا یک ستاره در استان قزوین کلید خورده و همچنین یک هتل آپارتمان دو ستاره نیز در حال ساخت است که بهره برداری از این واحدها می‌تواند تعداد تخت‌های اقامتی استاندارد در قزوین را افزایش دهد و وضعیت استان را در این بخش از تاسیسات گردشگری بهبود ببخشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز