خبرگزاری کار ایران

در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری با نمایندگان یاوران شورا مطرح شد؛

49 مطالبه شورایاران روی میز کمیسیون‌ شورا / ‌ یاوران شورا برای افزایش مشارکت‌ شهروندان به ما کمک کنند

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۹۷۳

نخستین نشست هم‌اندیشی اعضای شورای شهر و شهردار شیراز با نمایندگان یاوران شورای مناطق یازده‌گانه شیراز برگزار شد.

به گزارش ایلنا در این نشست سه ساعته، نمایندگان یاوران شورا در یازده منطقه شیراز به صورت رو در رو به ارائه مسائل و دیدگاه‌های خود در خصوص اداره شهر و مناطق خود پرداختند که در ادامه با پاسخ‌ها و توضیحات اعضای شورای شهر همراه شد.

سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان و توجه به دیدگاه‌های مردمی در اداره شهر، گفت: فلسفه وجودی شورا، تسهیل و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم و همچنین جلب مشارکت شهروندان است و در همین راستا یاوران شورا نقش حلقه واسطه شهروندان و نمایندگان آنها در شورا را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به بازنگری در نوع فعالیت یاوران شورای شهر شیراز، یادآور شد: برای سهولت در ارتباط اعضای شورا و عموم شهروندان، از هر منطقه 3 نفر و در مجموع 33 نفر بنا به تشخیص نمایندگان مناطق یازده‌گانه، مجمع یاوران شورای شهر شیراز را تشکیل می‌دهند و خوشحالم که امروز برای اولین بار در قالب جلسه هم‌اندیشی به صورت رو در رو شنونده صحبت‌های نمایندگان حدود 800 یاور شورا هستیم.

موسوی با بیان اینکه شورای شهر، پایگاه اطلاع‌رسانی خود را با هدف تقویت ارتباط دوسویه با مردم بهبود بخشیده است، افزود: ما در شورای پنجم با ایجاد شفافیت، تمام مصوبات و حتی مراحل پیگیری طرح‌ها و لوایح در کمیسیون‌ها را در اختیار شهروندان عزیز قرار می‌دهیم و توقع داریم یاوران شورا به ما کمک کنند تا شاهد افزایش مشارکت عموم شهروندان در اداره‌ بهتر شهرمان باشیم.

رئیس شورای شهر در پایان با یادآوری محدودیت‌های منابع مالی در مدیریت شهری شیراز و تمام کشور، تصریح کرد: معتقدم که اگر شهروندان و مجموعه مدیریتی شهر شیراز با هم همکاری کنند می‌توانیم هم خدمات بهتری ارائه کنیم و هم هزینه‌های اداره شهر را کاهش دهیم که در این میان نقش یاوران شورا بسیار کلیدی است.

 100 روز 100 پروژه در 11 منطقه شیراز

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز برای نخستین بار مطالبات و دیدگاه‌های مستقیم و غیرمستقیم شهروندان را محور اولویت‌بندی پروژه‌های خود در مناطق مختلف تعیین کرده است، اظهار داشت: ما رویه‌  تازه‌ای را در شهرداری شروع کرده‌ایم که بر مبنای آن از هر منطقه بین 5 تا 10 پروژه شاخص را دریافت کردیم و بر همین مبنا در حال حاضر حدود 102 پروژه شاخص در مناطق 11گانه شیراز پیش رو داریم که ظرف 100 روز پیش‌رو کلنگ‌زنی و یا افتتاح خواهند شد.

وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه فرهنگی پردیس تئاتر نصر در این راستا اضافه کرد: این پروژه فرهنگی با دارابودن سه سالن ۲۵۰، ۱۷۰ و ۸۰ نفره در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع هفته پیش کلنگ زنی شد که سعی می کنیم تا پایان سال ۹۹ آن را به بهره برداری برسانیم.

شهردار شیراز در ادامه به کلنگ زنی پروژه مجتمع تفریحی ورزشی گلستان در منطقه ۱۱ شیراز در هفته آینده خبر داد و گفت: طی چند روز آینده در منطقه کم‌تر برخوردار پروژه سالن ورزشی چند منظوره با امکانات و استاندارد های قابل قبول کلنگ زنی می شود.

اسکندرپور افزود: اجرای نهضت آسفالت در حدود دو برابر بودجه مصوب در این زمینه یکی از پروژه‌های بزرگ شهری است که برای اولین بار بر اساس نظرسنجی مستقیم از شهروندان، برنامه‌ریزی و اجرا شده است و بسیار خوشحالم که بر اساس این رویه جدید به خواسته‌  اکثریت مردم شریف شیراز تمکین کرده و خواهیم کرد.

شهردار شیراز اضافه کرد: مایه افتخار ما است که شهروندان و نمایندگان آنها در یاوران شورا، پیشنهاد کننده اولویت‌ها و همچنین پروژه‌های شهرداری در مناطق مختلف و تسهیل کننده مسائل و مشکلات شهرمان باشند.

وی با اشاره به دیدار و گفتگوی مستقیم با یاوران شورا و شهروندان گفت: در این راستا هر هفته در یکی از مناطق شهرداری شیراز به صورت مستقیم با شهروندان ملاقات می کنم و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار می گیرم.

اسکندرپور در پایان با هشدار نسبت به احتمال سوءاستفاده از ظرفیت‌های مردمی یاوران شورا، تصریح کرد: باید مراقب باشیم که ظرفیت گسترده یاوران شورا برای عموم شهروندان و آینده این شهر به کار گرفته شود و نه هیچ شخص یا گروه خاصی.

شورای پنجم شیراز به شعارهای انسان‌محورانه خود عمل می‌کند

علی ناصری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز نیز در ادامه این نشست با اشاره به سیاست‌های انسان‌محورانه شورای پنجم شیراز، گفت: پروژه دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی و ون‌های مناسب‌سازی شده ویژه جانبازان و معلولان که در هفته اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند حاکی از نگاه انسان‌محورانه شورای پنجم و شهرداری در خصوص مدیریت شهر و باور عملی آنها به این شعارهاست.

وی یاوران شورا را بازوی شورای شهر در کشف مشکلات و حل مسائل شهر و شهروندان قلمداد کرد و افزود: امیدوارم خروجی هم‌اندیشی با یاوران شورا که از امروز شروع شده به هماهنگی و همراهی بیش از پیش یاوران شورا، شورای شهر و شهرداری در جهت خدمات شایسته به عموم شهروندان در مناطق یازده‌گانه منتج شود.

 پروژه‌های شیراز در شرایط سخت فعلی هم متوقف نشده‌اند

نواب قائدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز نیز جایگاه یاوران شورا را به مثابه پارلمان محلی محلات در مقیاسی کوچکتر توصیف کرد و اظهار داشت: معتقدم که در حال حاضر با فعالیت یاوران شورا شرایط برای جلب حداکثری مشارکت و همکاری شهروندان در مسیر حل مشکلات عمومی شهر فراهم شده است.

وی با اشاره به شرایط خاص کشور، تصریح کرد: همه ما وضعیت اقتصادی شهر و کشور را درک می‌کنیم اما خوب است بدانیم که ما تنها شهری هستیم که با درایت شهردار تاکنون مشکلی در پرداخت حقوق خانواده چند ده هزار نفری شهرداری و اجرای پروژه‌های مختلف نداشته‌ایم.

این عضو شورای شهر شیراز، تکمیل و آغاز تعداد زیادی پروژه در این حوزه را از جمله مواردی دانست که در هیچ شرایطی متوقف نشده‌اند و افزود: آغاز نهضت آسفالت در حوزه عمرانی و اجرای پروژه‌های حمل و نقلی ازجمله ایستگاه‌های جدید قطار شهری، دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی و ون‌های مناسب‌سازی شده برای معلولان و جانبازان؛ نمونه‌هایی از این پروژه‌ها است که در همین مدت اخیر به بهره‌برداری رسیده‌اند.

قائدی در پایان خطاب به یاوران شورای شهر گفت: ما اعضای شورا و مدیران شهرداری در این مسؤولیتی که در حال حاضر بر عهده داریم ماندگار نیستیم اما شما به عنوان شهروندان این شهر تا همیشه هستید و به همین دلیل توقع داریم که منافع خودتان را محور همه فعالیت‌ها در مناطق مختلف قرار دهید.

 یاوران شورا، یاوران فرهنگ شیراز باشند

 سید احمدرضا دستغیب عضو دیگر شورای شهر شیراز نیز در ادامه از یاوران شورا خواست که به معنای واقعی شورا را همراهی و یاوری کنند و افزود: انتظار این است که یاوران شورا مطالبه‌گر نیازها، مشکلات، کمبودها و نارسایی‌های مناطق مختلف در تمام محله و منطقه باشند و نه صرفاً یک محدوده‌ی مسکونی خاص.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ فرهنگ شهروندی در پایتخت فرهنگی ایران، گفت: آسفالت معابر و نیازهایی از این قبیل به عنوان وظیفه ذاتی شهرداری حل می‌شود اما به اعتقاد من آن چیزی که نباید مورد غفلت قرار گیرد فرهنگ شهروندی است.

دستغیب ادامه داد: توقع ما این است که یاوران شورا خود را فرهنگ‌ساز مناطق مختلف بدانند و نسبت به حفظ فرهنگ این دیار حساسیت ویژه‌ای به کار گیرند.

 یاوران شورا عملکرد شورا و شهرداری را به مردم منعکس کنند

محمدتقی تذروی، عضو شورای شهر شیراز نیز در ادامه یاوران شورا را بهترین رسانه شورا و شهرداری توصیف کرد و افزود: نمایندگان یاوران شورا در این مجمع 33 نفر هستند اما ما اعضای شورا آنها را 800 نفر یاور شورا در سطح شیراز می‌بینیم.

وی از یاوران شورا خواست که زحمات اعضای شورا و شهرداری را مورد توجه قرار دهند و عملکرد این دو نهاد را به ساکنان محلات خود منتقل و منعکس کنند.

تذروی از شهرداران مناطق شیراز نیز خواست که قدر یاوران شورا را در اداره مناطق بدانند و تصریح کرد: عملکرد یاوران شورا در باران اخیر یک نمونه از اثرگذاری یاوران شورا در تمام سطح شهر است که همانطور که شاهد بودیم با کمک آنها کوچکترین مشکلی در این زمینه ایجاد نشد.

49 مطالبه شورایاران روی میز کمیسیون‌ شورا / ‌ یاوران شورا برای افزایش مشارکت‌ شهروندان به ما کمک کنند

در پایان این نشست، رئیس شورای شهر شیراز با تقدیر از نمایندگان یاوران شورا برای انعکاس مسائل ساکنان مناطق خود گفت: در جلسه امروز 49 مسأله و مشکل را از زبان نمایندگان یاوران شورا در مناطق مختلف شیراز شنیدیم که برخی از آنها با توضیحات شهردار شیراز و اعضای شورای شهر همراه شد.

موسوی ادامه داد: در عین حال ما گزارش کامل این جلسه را جمع‌بندی خواهیم کرد، در اختیار کمیسیون‌ها قرار می‌دهیم و در اولین جلسه ماه بعد گزارش همه 49 مورد را به نمایندگان یاوران شورا خواهیم داد.

بنا بر توضیحات رئیس شورای شهر شیراز، قرار است جلسات یاوران شورا در مناطق مختلف به صورت منظم برگزار شود و جلسه هم‌اندیشی اعضای شورا و نمایندگان یاوران شورا نیز به صورت ماهیانه ادامه یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز