خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو مطرح کرد:

تسویه ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های وزارت نیرو/ مشارکت بخش خصوصی برای انتقال آب دریای عمان

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۸۳۲

وزیر نیرو گفت: امسال این وزارتخانه موفق شد بیش از ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های خود به پیمانکاران و سازندگان در صنعت برق و آب را تسویه کند.

به گزارش ایلنا از مشهد، رضا اردکانیان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بیش از دو سال قبل که مسئولیت وزارت نیرو را برعهده گرفتم، بدهی صنعت آب و برق به پیمانکاران و سازندگان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال بود.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو از بدهکاران معتبر است به این معنا که طلبکاران در عین مطالبه مشتاق ادامه و انجام فعالیت‌های جدید هستند زیرا آنان اطمینان دارند که صنعت آب و برق زیربنایی است و نقش مهم و موثری داشته و نباید کار تعطیل شود.

وزیر نیرو گفت: پرداخت مطالبات پیمانکاران و سازندگان با تلاش شبانه‌روزی همه همکاران در دولت و وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد به عنوان نمونه ما موفق شدیم با استفاده از سازو کارهای قانونی بودجه سال گذشته و امسال بخشی از مطالبات را تسویه کنیم که این مهم همچنان ادامه خواهد داشت.

اردکانیان افزود: وزارت نیرو از مدتها قبل درصدد ایفای نقش فعال در کاهش آلودگی‌های هوا بوده که در این راستا استفاده از گاز به جای سوخت‌های مایع به ویژه در کلانشهرها را در دستور کار قرار داده اما سوخت‌های مایع هم از حیث نقشی که در تولید ذرات معلق خواهند داشت درجات مختلفی دارند.

وزیر نیرو با اشاره به همکاری نزدیک وزارت نفت با وزارت نیرو  گفت: در نشست یکشنبه هفته جاری هیات وزیران تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد لذا انتظار داریم هرچند فصل سرما آغاز شده و مصرف گاز در سطح کشور افزایش پیدا کرده است اما همکاران در وزارت نفت بتوانند میزان بیشتری گاز به نیروگاه‌ها برای مصرف سوخت اختصاص دهند.

اردکانیان افزود: در کنار همه موارد مربوط به توسعه نیروگاه‌ها، احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر که انرژی پاک تولید می‌کنند نیز در دستور کار است که نقش تعیین کننده‌ای در کاهش آلودگی هوا خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص انتقال آب از دریای عمان گفت: انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی و سرزمین اصلی از مدت‌ها قبل در دست مطالعه بوده و ۱۷ استان کشور می‎‎توانند و نیاز دارند که از این منبع نیز بهره‌مند شوند و تاکنون مطالعات در این حوزه به اتمام رسیده و گزارش آن در شورای عالی آب مطرح و به تصویب رسیده است.

وزیر نیرو گفت: همزمان با این موضوع تهیه و به تصویب رساندن طرح‌های سازگاری با کم آبی در همه استان‌های کشور در دستور کار قرار گرفته است زیرا اگر چنین تمهیدی برای سازگار کردن مناطق مختلف با کم‌آبی اندیشیده نشود انتقال آب از دریای عمان با صرف مبالغ سنگین هم نمی‌تواند چاره اصلی کم آبی باشد لذا باید همزمان مصرف آب نیز در کشور مدیریت شود.

اردکانیان افزود: خراسان رضوی براساس مصوبه اسفندماه سال ۱۳۹۶ هیات وزیران طرح انتقال آب از دریای عمان را به شکل مناسبی با همکاری همه سازمانها و ارگانها تهیه کرد که  این طرح به عنوان یک پیش نیاز برای تخصیص آب از دریا در کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تصویب شد.

وی اضافه کرد: منابع مالی طرح سازگاری با کم‌آبی از محل بخش غیردولتی خواهد بود لذا باید سازمان‌ها و بخش خصوصی وارد عمل شوند تا طبق ضوابطی که در اختیار شرکت‌های آب منطقه‌ای از جمله شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی قرار دارد در پیشبرد این طرح پیشگام باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز