خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط کار استان فارس مطرح کرد:

کار چاق کن‌ها مشکلاتی را برای حوزه کارگری و کارفرمایی استان ایجاد کرده‌اند/ مشکلات حوزه کارفرمایی اجازه نمی دهد پاسخگوی مطالبات کارگران باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۷۰۴

مدیر روابط کار استان فارس با اشاره به اینکه سازش بین کارگر و کارفرما از اقدامات مهم حوزه کارگری و کارفرمایی استان محسوب می شود، گفت: با توجه به اینکه افراد واسطه و کار چاق کن ها مشکلات عدیده ای را برای حوزه کارگری و کارفرمایی استان ایجاد کرده بودند بنابراین توانستیم با حذف این افراد سلامت اداری را در محیط های کارگری و کارفرمایی افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی هاشمی در نشست تخصصی هم‌اندیشی و گفتمان سه جانبه تنظیم و نظارت بر روابط کار استان فارس در شیراز با ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد حوزه متبوعش گفت: حدود 780 هزار بیمه شده اجباری در استان وجود دارد .

مصطفی هاشمی با اشاره به فعالیت 832 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان افزود: در شرایط فعلی که اقتصاد با مشکلات عدیده ای مواجه است بنابر این حمایت از کارگران از اولویت های مهمی است که در دستور کار ما قرار دارد بطوریکه در این مدت تمام تمرکزمان را بر روی حمایت از کارگاه های مشکل دار معطوف کرده ایم.

وی با بیان اینکه توانسته ایم در سال جاری از 12 هزار و 442 کارگر حمایت کنیم، گفت: جلوگیری از تعطیلی واحدها و رسیدن به حقوق کارگران از اقدامات انجام شده در این بخش است.

هاشمی با بیان اینکه در سال گذشته با کاهش ۲۱ درصدی حوادث ناشی از کار مواجه بودیم، افزود: این مهم بیانگر توجه به سلامت و بهداشت کارگران است.

هاشمی با اشاره به اینکه در هیچ کجای استان قراردادهای سفید امضا وجود ندارد، افزود: امیدواریم با این روحیه سه جانبه گرایی و پیگیری های انجام شده، بتوانیم تنظیم نظارت روابط کار را انجام دهیم.

مشکلات حوزه کارفرمایی اجازه نمی دهد پاسخگوی مطالبات کارگان باشیم

نائب رئیس کانون کار فرمایی استان فارس هم در ادامه این نشست گفت: کانون انجمن صنفی کارفرمایی استان فارس جزو اولین کانون های سطح کشور بود که در سال ۸۳ تاسیس شد.

عاملی با اشاره به اینکه افزایش توان و فعالیت جامعه کارگری یکی از خواسته های مهم جامعه کارفرمایی به شمار می‌رود، افزود: اما متاسفانه مشکلاتی که در بخش حوزه کارفرمایی وجود دارد در بعضی مواقع باعث می شود که نتوانیم پاسخگوی مطالبات به حق کارگران باشیم.

نائب رئیس کانون کار فرمایی استان فارس افزود: رضایتمندی کارگر از کارگاه و حوزه کار باعث افزایش تولید و بهره‌وری می شود.

نیری عضو هیات مدیره کانون شورای کار استان فارس با اشاره به اینکه شاهد کوچکتر شدن سفره کارگران هستیم، گفت: متاسفانه کارگاه ها و واحدهای تولیدی زمانی که با مشکل مواجه می شوند اخراج و تعدیل کارگران را بر می گزینند.

ورود شورای عالی دستمزد به مشکلات معیشتی کارگران

عضو هیات مدیره کانون شورای کار استان هم با بیان اینکه کارگران مشکلات عدیده ای در موضوع دستمزد دارند، افزود: جهت برطرف کردن مشکلات معیشتی کارگران نیاز است شورای عالی مزد ورود کند.

نیری بیان کرد: شاهد بودیم که کارگران در شب یلدا به دلیل اینکه مقابل خانواده شرمنده نشوند تا دیر وقت مشغول کار بودند.

عضو هیات مدیره کانون شورای کار استان بیان کرد: همواره جای سئوال دارد چرا نمایندگانی که در مجلس مدعی حقوق کارگران هستند همواره در موضوع دستمزد سکوت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه حل شدن مشکل کارفرماها باعث می شود که سفره کارگران رنگین شود ادامه داد: در این بخش نیاز است تا دولت معافیت های مالیاتی ویژه ای را برای کارفرماها در نظر بگیرد تا در ادامه این افراد بتوانند میزان حقوق و دستمزد کارگران را افزایش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز