خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان:

بیشترین ترافیک به آزاد راه قزوین- کرج اختصاص دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۶۹۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از بیشترین نرخ جریان ترافیک مربوط به آزاد راه قزوین- کرج با تردد ۲ هزار و ۹۴ وسیله نقلیه در ساعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جواد حق لطفی گفت: دستگاه‌های تردد شمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اطلاعات مربوط به سرعت‌غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی استان را به ثبت می‌رسانند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۱ سامانه تردد شمار برخط در محورهای مواصلاتی استان قزوین، آمار کل تردد ثبت شده در آذر ماه امسال  ۲۰ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۲۰۲ وسیله نقلیه بوده که آمار کل تردد ثبت شده در آزاد راه‌ها ۱۶ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۱۱ تردد معادل ۷۸ درصد کل تردد استان بوده است. بیشترین میزان ترافیک در آذر ماه سال جاری مربوط به ۲۸ آذرماه امسال بوده است در این روز آزاد راه قزوین –کرج با ثبت تردد ۱۱۳ هزار و ۶۳۰ وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده است.

حق لطفی اظهار کرد: از مجموع کل تردد شمارش شده استان، ۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۹۸۸ تردد معادل ۱۹.۴۴ درصد سهم وسایل نقلیه سنگین بوده است.

وی ادامه داد: محور بوئین زهرا – ساوه و بالعکس با ۱۶۹ هزار و ۱۳۸ وسیله، بیشترین سهم درصد تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص داده است.

این مسئول عنوان کرد: متوسط نرخ جریان ترافیک در سطح کل راه‌های مواصلاتی استان معادل ۴۶۸ وسیله نقلیه در ساعت بوده است. بیشترین متوسط نرخ جریان ترافیک در آذر ماه، مربوط به آزاد راه قزوین-کرج با ۲ هزار و ۹۴ وسیله نقلیه در ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد: متوسط سرعت تردد در آزادراه‌ها ۸۷ و متوسط سرعت در سایر محورهای استان ۷۳ کیلومتر در ساعت است که بیشترین متوسط سرعت در این ماه ۱۰۵ کیلومتر در ساعت مربوط به آزادراه زنجان -قزوین بوده است.

حق لطفی در پایان یادآور شد: در ماه گذشته ۱۹ درصد وسایل نقلیه، فاصله طولی مجاز بین دو خودرو را رعایت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: بیشترین تخلف عدم رعایت فاصله طولی مربوط به آزاد راه قزوین -کرج با ۶۱۰ هزار و ۵۰۷ وسیله نقلیه معادل ۴۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز