خبرگزاری کار ایران

در بیانیه کانون وکلای کردستان مطرح شد؛

پدیده کولبری می‌تواند برای امنیت ملی کشور مخاطره آمیز باشد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۲۶۹

کانون وکلای کردستان در بیانیه ای با اشاره به درگذشت دو نوجوان و جوان کولبر کردستانی تاکید کرد: پدیده کولبری می‌تواند برای امنیت ملی کشور مخاطره آمیز باشد.

به گزارش ایلنا، در بیانیه کانون وکلای کردستان که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفت، آمده است: یکی از وظایف دولت فراهم کردن و تامین بستر و زمینه های دستیابی آحاد جامعه به شغل مناسب بدون هرگونه تبعیض است. به وجود آوردن زمینه مناسب برای رونق اقتصادی، تامین امکانات مساوی و مناسب، ایجاد شغل برای همه افراد، تامین نیازهای ضروری، رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، تأمین حقوق همه جانبه افراد بدون هرگونه تبعیض، برخورداری مردم از حمایت قانون از تکالیف مصرحه حاکمیت در قانون اساسی است. ایجاد اشتغال باعث به وجود آمدن آرامش و رفاه نسبی در جامعه و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی امنیتی خواهد شد.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: کردستان به لحاظ موقعیت خاص استراتژیک خود و فقدان زیرساخت های توسعه ای و اقتصادی، همواره از حداقل های اقتصادی برخوردار بوده و آمار بیکاری آن در رده های اول کشور نشانگر وضعیت بغرنج اقتصادی و معیشتی مردم است.

در ادامه این بیانیه اشاره شده است: وضعیت نابسامان اقتصادی کردستان سبب شده است که ساکنان آن برای تامین حداقل نیازهای زندگی روزمره خود به مشاغل سخت و طاقت فرسا همچون کولبری و مبادلات مرزی بپردازند و چه بسا در این راه دچار خسارات مالی و جانی می‌شوند و هر از گاهی فرزندان جوان و حتی نوجوان کرد برای به دست آوردن لقمه نانی جان خود را از دست می‌دهند.

در ادامه تصریح شده: پدیده کولبری زائده عدم توسعه اقتصادی کردستان و فقدان کار و اشتغال در منطقه بوده و این امر ناشی از تساهل و تمام مسئولان دولتی است؛ زیرا توسعه اندک اقتصادی کردستان در مقابل توسعه روزافزون سایر نقاط برخوردار کشور بسیار ناچیز بوده و سبب مشکلات حاد اجتماعی از قبیل مهاجرات به سایر نقاط کشور و تن دادن به اشتغال به مشاغل کم اهمیت و محقرانه، رواج پدیده کولبری در افزایش آمار اعتیاد، طلاق و خودکشی می‌ شود و این مسائل می‌تواند برای امنیت ملی کشور مخاطره آمیز باشد و وظیفه مدیران کشوری برای ایجاد امنیت و آرامش در کشور تامین حداقل های زندگی و معیشت برای همه آحاد جامعه است.

کانون وکلای کردستان ضمن تسلیت و تعزیت درگذشت دردناک دو جوان و نوجوان مریوانی کولبر بر اثر یخ زدن به مردم نجیب مریوان و خانواده آن مرحومان، توجه مسئولان مملکتی را به اجرای اصول ۲، ۳، ۹، ۱۱، ۱۹، ۲۰، ۲۲، ۲۸، ۲۹، ۳ و ۶۸ قانون اساسی در جهت رفع محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال بدون هرگونه تبعیض در استان کردستان جلب می‌نمایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز