خبرگزاری کار ایران

10 میلیون متر مکعب آب در سدهای شهرستان لامرد ذخیره شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۱۹۷

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد گفت: در بارندگی های هفته گذشته، حدود 10 میلیون مترمکعب در پشت سدهای لامرد ذخیره شد.

مرتضی نکوگو در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا در لامرد گفت: بارندگی‌های اخیر طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر ماه سال جاری سبب آبگیری تمامی طرح های آبخیزداری و کنترل سیلاب در شهرستان لامرد شد.  

وی گفت: در جریان بارندگی های اخیر، حدود 10 میلیون متر مکعب آب در پشت طرح های آبخیزداری منابع طبیعی لامرد ذخیره شد. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لامرد اظهار کرد: در شهرستان لامرد حدود ۵۵ طرح آبخیزداری و کنترل سیلاب وجود دارد که این طرح‌ها نقش موثری در کنترل سیلاب و کاهش خسارت به شهرها و روستاها ایفا کردند. 

نکوگو در ادامه گفت: پروژه کنترل سیلاب نعمه (بخش چاهورز لامرد) برای اولین بار سرریز کرده و بیش از یک میلیون متر مکعب آب را مهار کرده است که اثرات بسیار مفیدی در کاهش فرسایش خاک در دشت چاه‌ ورز داشته است. 

این مسئول از آسیب به تعدادی از طرح های آبخیزداری در جریان سیل اخیر در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: متاسفانه در بخش اشکنان بخاطر شدت بارش‌ها به بعضی از سازه های آبخیز داری از جمله سدهای اهل، لک‌شور اشکنان، پاقلات خسارت وارد شد که نیاز به مرمت دارد و به اداره کل اعلام شده است. 

همانطور که توسط ستاد بحران استان پیش بینی شده بود،  سامانه بارشی که از روز دوشنبه ۲۵ آذرماه وارد استان فارس شد، تا روز چهارشنبه ۲۷ آذر در استان پابرجا بود و بارش باران سبب آبگرفتگی معابر و خسارت به برخی منازل، مزارع کشاورزی و واحدهای تجاری در جنوب استان فارس شد.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز