خبرگزاری کار ایران

برگزاری جلسه برنامه‌ریزی کارگاه آموزشی خانواده ویژه پرسنل واحدهای صنعتی گناباد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۳۵

جلسه برنامه‌ریزی کارگاه آموزشی خانواده ویژه پرسنل واحدهای صنعتی شهرستان گناباد در محل اداره صنعت و معدن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گناباد، هادی ایزدی (رییس اداره صنعت و معدن این شهرستان) گفت: در بحث کار در شهرستان گناباد آنچه به عنوان یک مزیت مطرح می‌شود نیروی کار پرتلاش، قانع، فعال و معتقد به مسائل دینی و چهارچوب نظام جمهوری اسلامی است.

ایزدی ادامه داد: یکی از موارد مهم و اصل در نظام صنعت و معدن بحث نیروی انسانی است که هرچه نیروی انسانی سالم و معتقد به مسائل مذهبی باشد در بهره‌وری نیروی کار و رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

رییس اداره صنعت و معدن گناباد اذعان کرد: در کارگاه‌های آموزشی ویژه مدیران و کارگران بخش صنعت و معدن بر ارتقا، بهره‌وری و کیفی‌سازی کار و اشتغال، افزایش سطح اعتقادات و مقابله با تهاجمات فرهنگی در راستای رونق تولید مورد اهتمام است.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی (رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد) نیز در ادامه گفت: حوزه کار و اشتغال سالم باعث کاهش دغدغه و نگرانی خانواده‌ها می‌شود‌ و مسئولیت‌پذیری از ویژگی‌های نیروی کار سالم است.

رحمانی ادامه داد: باتوجه به آسیب‌های جدی که بنیان خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده ازجمله بداخلاقی‌ها، دخالت خانواده‌ها، اعتیاد و مواردی که زمینه‌ساز جدایی و طلاق در خانواده می‌شود، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه خانواده کارکنان‌ در هر حوزه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گناباد ضمن بیان آمار نگران‌کننده طلاق در این شهرستان گفت: در شهرستان‌های مرزی گناباد و نیشابور ما شاهد بیشترین آمار طلاق هستیم و کمترین طلاق در شهرستانهای درگز و ‌سرخس در خراسان رضوی می‌باشد.

رحمانی ضمن ایجاد محیط سالم اشتغال و تاثیر آن بر روح و روان کارگران و افزایش توان کاری گفت: مهندس یک کارخانه‌دار روسی وقتی نیروهای مسلمانش راس ساعت به نماز می‌ایستادند؛ گله‌مند شد که در ساعات کار نباید نماز بخوانند یا از حقوق‌شان کسر خواهد شد که کارگران دو دسته شدند و عده‌ای با کسر حقوق حاضر بودند اول وقت نماز بخوانند.

وی گفت: تعهد و مسئولیت‌پذیری از ویژگی‌های اخلاقی و شایسته نیروی کار است. همین مهندس روسی در پایان ماه نیروهایی که نماز اول وقت خواندند را ضمن تشویق و ترفیع از حقوق بیشتری بهره‌مند ساخت زیرا تعهد و مسئولیت‌پذیری و تاثیر آن را بر کارشان مشاهده کرد.

رحمانی تصریح کرد: اگر نیروی کار وجدان کاری داشته باشد از لحاظ انجام کار خوب و با کیفیت زمینه پیشرفت کارخانه، شرکت یا اداره را فراهم می‌کند و این مهم اجرا نخواهد شد مگر از لحاظ روحی و روانی، آرامش در محیط کار و خانواده و کاهش آسیب‌ها جای هیچ نگرانی نباشد.

وی اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی ویژه پرسنل کارخانجات چینی و دیرگداز در گناباد ضمن برگزاری کلاس‌های مشاوره، مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، همسرداری و احکام خانواده با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهدیدکننده از سوی فضای مجازی در ساعات بیکاری کارگران با موفقیت برگزار شده و شاهد بازخورد خوب از برگزاری این کارگاه‌ها در همکاری اداره صنعت و معدن و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد بوده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز