خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین خبر داد:

20 میلیارد تومان ساختمان بلااستفاده در روستاهای قزوین وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۱۷

مدیرکل روستایی استانداری قزوین گفت: ۲۰ میلیارد تومان ساختمان دولتی بلا استفاده در روستاهای استان قزوین وجود دارد که می تواند برای خدمت رسانی در اختیار بخشداری و دهیاری ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی در جلسه بررسی وضعیت ساختمان‌های دولتی بلا استفاده که روز یکشنبه در استانداری قزوین برگزار شد اظهار داشت: از مجموع ۳۵۴ ساختمان دولتی که مورد استفاده نیست ۱۷۵ ساختمان آموزشی و مدرسه شناسایی شده که امروز از آنها بهره برداری نمی‌شود.

وی بیان کرد: بیشتر این ساختمان‌ها در گذشته با اهدای زمین توسط روستائیان برای ساخت مدرسه اختصاص یافته و رها شدن آن در شرایط کنونی که در حال مخروبه شدن است به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

نجفی تصریح کرد: اگر مردم ببینند به هر دلیلی مشارکت آنها پس از چند سال بدون استفاده است حتماً نگران می‌شوند و شاید کمک آنها در آینده را دچار چالش کند لذا ما وظیفه داریم این ساختمان‌ها را احیا کنیم.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین یادآور شد: بسیاری از این ساختمان‌ها امروز در حال تخریب است و به محل تجمع معتادان، تبدیل شده و می‌تواند زمینه سایر آسیب‌های اجتماعی باشد لذا رسالت ما این است که از بیت المال صیانت کنیم و نگذاریم به راحتی این سرمایه‌ها از بین برود.

نجفی اضافه کرد: اگر این ساختمان‌ها در اختیار بخشداری‌ها و دهیاری‌ها قرار گیرد می‌تواند احیا و نوسازی شده و برای نیازهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد و از بیت المال هم صیانت می‌شود.

وی گفت: امروز دهیاری‌ها به یک مرکز خدمات رسان در روستاها تبدیل شده اند که بسیاری از آنها هیچ مکان مناسبی ندارند و حداقل می‌توان برای استقرار دهیاری‌ها از آن استفاده کرد.

نجفی یادآور شد: برخی از این ساختمان‌ها قابلیت تبدیل شدن به اقامت گاه بوم گردی و سالن ورزشی را دارد و یا گاهی می‌تواند به مرکز اشتغال روستایی و یا کارگاه تولیدی تبدیل شود و از وضعیت کنونی خارج شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: حق استفاده از این ساختمان‌ها می‌تواند برای چند سال در اختیار بخشداری و یا دهیاری باشد و هر زمان لازم بود پس از احیا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز