خبرگزاری کار ایران

پرورش انبوه قارچ گانودرما در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۰۷

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: پرورش انبوه قارچ‌های ضدسرطانی گانودرما در استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بابک قرالی اظهار کرد: محققان این مرکز موفق به دستیابی به فناوری پرورش قارچ‌های ضدسرطانی گانودرما با حفظ کامل خواص درمانی آن در استان شدند.

وی افزود: پرورش این قارچ‌ها برای آنکه خواص درمانی خود را حفظ کنند به یک سری تکنیک‌های خاص و یک فرایند علمی نیازمند است و تاکنون پرورش محدود این محصول در برخی مراکز تحقیقاتی و دانش بنیان کشور انجام شده اما تولید آن بصورت انبوه نبوده است.

قرالی بیان کرد: امسال در مرکز تحقیقات کشاورزی استان قزوین ۱۵ کیلو قارچ گانودرما تولید شد که با تلاش محققان این مرکز قرار است با اختصاص فضاهای مناسب، تولید و بسته بندی انبوه این نوع قارچ که دارای خواص درمانی فوق العاده ای است به شکل انبوه در آینده آغاز شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین با بیان اینکه؛ رشد علم همراه با افزایش جمعیت و نیاز شهروندان به تأمین غذا موجب شده تا کشورها بیشتر به فکر توسعه و تقویت کشاورزی و بهره‌گیری از علم برای گسترش تولید محصولات کشاورزی باشند.

قرالی اضافه کرد: در کشور ما نیز بخش مهمی از تحقیق، پژوهش و کمک به تولید علم و فناوری در بخش کشاورزی توسط مراکز تحقیقات کشاورزی انجام می‌شود.

 رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین، تولید حشرات برای مبارزه بیولوژیکی با آفات در مزارع به جای کودهای شیمیایی، شناسایی و معرفی ۴۰ گونه گیاهی گرده افشان به کشاورزی ایران و دنیا، تهیه نقشه ژنتیکی گوسفند دوقلوزای نژاد شال، تکثیر بذر کینوا معروف به خاویار گیاهی و از گیاهان مقام به شوری خاک، معرفی ارقام جدید زیتون، انگور و کلزا به کشاورزان از دیگر اقدامات این مرکز تحقیقاتی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز