خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در فارس مطرح کرد:

عقب ماندگی فارس در زمینه خطوط ریلی/ کار بر زمین مانده؛ زیاد داریم

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۰۳

امام جمعه شیراز با اشاره به عقب ماندگی فارس در زمینه خطوط ریلی و توضیحات مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص تعریف پروژه جامعه خط آهن، گفت: تا بخواهیم به دو بندر شهید رجایی و بوشهر دسترسی پیدا کنیم، خیلی کار زمین مانده داریم و معلوم نیست چند سال دیگر کار به طول انجامد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان فارس با قبول اینکه حجم کار در این مجموعه بزرگ و وسعت فارس در حد چند کشور اروپایی است، گفت: استان فارس از نظر جاده و راه سازی به نسبت استان هایی که همیشه همتراز آنها بوده و با آنها رقابت داشته بسیار عقب است.

وی ادامه داد: اگر امروز اصفهان را بررسی کنید می‌بینید که این استان مطابق برنامه های توسعه ای، ارتباطش با مراکز استان اطراف به صورت بزرگراهی و آزادراهی است، حال آنکه ما در فارس واقعا با مشکلات جدی در این عرصه مواجه هستیم و این یک عقب ماندگی بسیار واضح و آشکار نسبت به برنامه های توسعه استان است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در موضوع راه و عقب ماندگی فارس در این زمینه، بعضا مدیران بالاتر از مدیرکل راه کوتاهی کرده اند، گفت: شاید به تعبیری مدیران سابق در این قضیه گذشت کردند، اما گذشت تا حدی شدنی است؛ اگر بیش از حد گذشت کنیم باید دید از حق چه کسانی گذشت کرده ایم؟ حقوق مردم این استان باید استیفا شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر، فارس به دلیل نداشتن جاده امن و ایمن، متحمل خسارت‌های فراوان جانی و مالی شده است، گفت: ما باید هم نگاه ملی داشته باشیم که مصالح ملی را حفظ کنیم، هم نگاه استانی داشته باشیم که حق مردم فارس ضایع نشود.

وی لزوم داشتن مطالبه جدی در این زمینه را خواستار شد و با تاکید براینکه مطالبه از سطح کار اداری باید خارج شده و به مطالبه استانی بدل شود، گفت: اتصال ریلی به بنادری چون بوشهر و بندرعباس امروز یک ضرورت توسعه ای برای استان فارس است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اجرای طرح‌های خط آهن به خودی خود اشتغالزا است، گفت: کار اجرایی و اداری این است که عقب ماندگی فارس از استان های دیگر باید جبران شود.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، عمل به آن را یکی از وظایف مهم مدیران دانست و گفت: بحثی در کشور ما مطرح است که این افراد چگونه وارد عرصه خدمت می شوند و روابط بین شرکت ها و نماینده دولت چگونه شکل می گیرد، مردم از این جهت شاید کمی سردرگم هستند.

وی ادامه داد: چرا کسی که به هر دلیلی در دستگاه های مختلف نفوذش پیدا است باید بتواند خلاف قانون و مقررات کار کند، اما دیگری که ضعیف است و هیچ ارتباطاتی ندارد، هیچ راهی برای احقاق حق خود نباید نداشته باشد؟ وقتی عمده صحبت ما جنبه فرهنگی دارد، این کار گناه است و فرد گناهکار در روز قیامت از پل صراط نمی تواند رد شود؛ گویا ما فراموش کرده ایم که روز قیامت و حساب و کتاب در پیش است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند در گام دوم باید جامعه پردازی شود یعنی مردم در یک آرامش بتوانند کار قانونی خود را انجام دهند، این اطمینان و آرامش را شما مدیران باید ایجاد کنید. اگر ما در عرصه جامعه پردازی نتوانیم آرامش و اطمینان را در جامعه ایجاد کنیم، حال هرچه جاده بکشیم و مسکن درست کنیم، آرامش خاطر در جامعه حکمفرما نمی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز