خبرگزاری کار ایران

آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب مرکز البرز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۰۰۰

با حضور دادستان کل کشور، استاندار البرز و رئیس کل دادگستری البرز از خدمات پنج ساله حاجی رضا شاکرمی تجلیل شد و مسئولیت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز البرز به حسن مددی سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عصر امروز با حضور حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، حسین فاضلی، رئیس کل دادگستری البرز، آیین تودیع حاجی رضا شاکرمی و معارفه حسن مددی دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، برگزار شد.

شاکرمی در این مراسم با اشاره به عملکرد ۵ ساله خود در سمت دادستانی مرکز استان البرز، گفت: از سال ۹۳ تا ۹۷ با وجود رشد جمعیت و مشکلات اقتصادی کشور با کاهش جمعیت کیفری و پرونده ورودی به مجموعه قضایی کرج روبرو بودیم.

وی افزود: طی سالهایی که مسئولیت دادستانی مرکز استان البرز را عهده دار بودم بدون هیچ تعارف بالغ بر  ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شده است.

شاکرمی تصریح کرد: با وجود حدود ۱۰۰ فقره پرونده قتل در سال ۹۳ بعد از گذشت ۵ سال، ۶۰درصد کاهش داشتیم که عمدتا قتل غیر عمد و اغلب مربوط به اتباع خارجی بود.

شاکرمی با عنوان اینکه تعداد زندانیان از حدود ۱۴ هزار به ۹ هزار کاهش یافته، ادامه داد: علیرغم اینکه در اشتغال زندانیان، اقدامات مناسبی انجام شد با همراهی اصناف و خیرین در سال ۹۶ بیش از یک میلیارد تومان به خانواده های زندانیان کمک شد.

وی به ۳۰ هکتار از محوطه کاخ مرواربد به عنوان پارک و باغ لاله ها اشاره و اضافه کرد: در ارتباط با تصادفات جاده ای مسیر کرج _چالوس با پیگیری متعدد، علت اصلی تصادفات وجود آسفالت این جاده بود و در نهایت پژوهشگاه‌ راه و شهرسازی نیز این مشکل را پذیرفت و درصدد اصلاح برآمد.

 

 

حسن مددی نیز در این مراسم گفت: بخش احیای حقوق عامه، بخش مهمی است که برای آن برنامه‌ریزی‌های مفصلی خواهیم داشت و دادستان در راستای انجام وظایف خود  با اتکا به رصدها با اقتدار ورود خواهد کرد تا به عنوان مدعی العموم نقش موثری داشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز پیشگیری از وقوع جرم را یکی از وظایفی عنوان کرد که برعهده دادستان‌ها هم قرار داده شده و تصریح کرد: این بخش برای ما اهمیت زیادی خواهد داشت و اقدامات پیشگیرانه را پیگیری خواهیم کرد؛ از همه ادارات، سازمان‌ها و رسانه‌ها می‌خواهم که در این زمینه به دادستانی کمک کنند.

وی در ادامه تشریح محورهای برنامه‌های خود بیان کرد: مبارزه با فساد در کلیه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به صورت جدی پیگیری خواهد شد در این زمینه عقد اخوت با کسی نداریم لذا با توجه به اینکه برای حفظ حقوق عامه، مبارزه با فساد ضرورت دارد در این بخش اعلام می‌کنیم که اگر با منافذ فساد در بخش‌های مختلف مواجه باشیم با تمهیدات لازم برخوردهای جدی را خواهیم داشت.

مددی تصریح کرد: با مرتکبین جرایم خشن، اشخاص سابقه‌دار و اخلاگران در نظم و امنیت جامعه بدون هیچ گونه اغماضی مبارزه خواهیم کرد و این زمینه هیچ گونه کوتاهی و تعلل به خودمان راه نخواهیم داد هدف این است که جامعه از امنیت پایدار برخورد شود و مردم امنیت را احساس کنند؛ کسانی که به حقوق و آزادی مشروع مردم تجاوز می‌کنند منتظر برخورد قاطع باشند.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت نظارت بر فضای مجازی در استان تبیین کرد:  نظارت بر فضای مجازی و رسانه‌ها در استان حتما پیگیری خواهد شد متاسفانه در بستر فضای مجازی شاهد بروز جرایم و تخلفاتی هستیم و نمی توانیم اجازه دهیم این فضا بدون نظارت رها شود لذا در این بخش برنامه‌ریزی خواهیم کرد و از مراجع نظارتی و امنیتی خواهیم خواست کمک کنند؛ امیدواریم بتوانیم با همکاری دادستانی کل کشور مرکز رصد فضای مجازی را در دادستانی استان ایجاد کنیم.

بخش دیگری از سخنان دادستان کرج به مقوله انتخابات اختصاص داشت که در این باره گفت: از کلیه داوطلبان انتخابات و دست‌اندکاران نظارت بر انتخابات تقاضا دارم تمام موازین قانون را رعایت کنند؛ دادستان که در هیات‌های اجرایی حضور خواهد داشت تلاش خواهد کرد از ظرفیت‌های قانونی برای اجرای صحیح قانون و برگزاری پرشور انتخابات با حضور اقشار جامعه استفاده کند.

وی در پایان به مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات توصیه کرد مواردی که در قانون جرم انگاری شده است را برای پیشگیری به مردم و داوطلبان تبیین کنند و از رسانه‌ها خواست موازین قانونی را اطلاع‌رسانی کنند تا با اجرای صحیح قانون بتوانیم انتخابات پرشوری را برگزار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز