خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان:

کنگره شهدا فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۹۹۸

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان،کنگره شهدا را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار دانست.

مریم یگانه در حاشیه کنگره شهدای زن استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا از بندرعباس، با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن نقش شهدا اظهار کرد: در چنین شرایطی همه ما موظف به حفظ این امانت الهی هستیم.

وی در ادامه به نقش آفرینی زنان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: یکی از عرصه هایی که زنان به خوبی در آن نقش خود را ایفا نمودند حضور در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود که به خوبی این مسئولیت را به انجام رساندند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه زنان در نقش‌ پرستار، امدادگر، رزمی، دفاعی، پشتیبانی، فرهنگی و تبلیغاتی، یاور و مشوق سرداران در دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ نیز راویان حماسه بزرگ دفاع مقدس بودند.

یگانه افزود: استان هرمزگان در طول 40 سال گذشته با تقدیم ۱۵۰۰ شهید یکی از استان‌های شاخص در دوران دفاع از ایران اسلامی بوده است.

 وی ادامه داد: زنان استان با الگوگیری از شهدای صدر اسلام خصوص آن حضرت فاطمه(س) ۴۸ شهید خانم را تقدیم کشور کرده اند که در این میان شهدای مانند شهید «فاطمه نیک» با تقدیم 9 شهید از اعضای خانواده‌اش از جمله سه فرزندش به‌عنوان یکی از شهدای شاخص کشور، در سال ۱۳۶۶ در مراسم حج به شهادت رسید و به ام الشهدای کشور لقب گرفت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: زنان، امروز نشان دادند در جنگ نرم دشمن که قلب خانواده‌ها را نشانه رفته، می‌توانند الگویی برای زنان جهان و سدی نفوذناپذیر در برابر توطئه‌های دشمنان باشند.

وی، کنگره شهدا را فرصت مناسبی برای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت: این کنگره فضای مناسبی را ایجاد می‌کند تا نسل جوان با حقیقت دفاع مقدس و فداکاری و ایثارگری شهدا و رزمندگان آشنا شوند.

 یگانه اضافه کرد: کنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان اقدامی اثرگذار برای نشان دادن نقش شهدای هرمزگان است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز کشور مرهون رشادت‌ها و فداکاری های شهیدان والامقام است، افزود: گسترش فرهنگ شهادت، جامعه را در مقابل هجمه ها و تهدیدهای دشمنان مصون نگه می‌دارد و موجب حفظ ارزش‌ها می‌شود.

وی، شناساندن شهدا به نسل جوان، ترویج فرهنگ شهادت، ترویج سبک زندگی شهدا و دمیدن روح تعالی به جامعه را از اهداف برگزاری کنگره  شهدای زن دانست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز