خبرگزاری کار ایران

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران مطرح کرد:

کسی مخالف رسیدن مطالبه مردم به گوش مسئولین نیست

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۹۹۰

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسی مخالف رسیدن مطالبه مردم به گوش مسئولین نیست، گفت: نداشتن پیوست در همه حوزه‌های عملیاتی رسانه‌ای و روانی عاملی است که موجب واگذاری صحنه‌ها شده است و متاسفانه شیوه اطلاع رسانی‌ها صحیح نیست.

به گزارش ایلنا سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف در آیین اختتامیه دومین جشنواره  رسانه‌ای ابوذر فارس بیان کرد: امروز کمتر کسی به صاحبان رسانه و افکار آنها در انتشار اخبار توجه می‌کند، موضوعی که بدیهی است و افراد کمتر به آن پرداخته‌اند.

وی  با اشاره به عدم توجه به سواد لازم رسانه‌ای در کشور که موجب فراهم شدن فضا برای فعالیت گسترده رسانه‌های معاند و تصویری سازی آنها از جامعه کنونی ما شده است، افزود: امروز صاحبان بزرگ رسانه در دنیا آمریکایی‌ها و سعودی‌ها هستند و سوالی که مطرح است این است که آنها از چه بستری استفاده می‌کنند تا تصویر غیر واقعی از ما ارائه و به مخاطب القا کنند؟

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آنها(رسانه‌های معاند) خلاء ذهنی را با تولیدات خبری به دنیا ارائه می‌کنند، گفت: از جمعیت حدود ٨٠ میلیونی ایران، حدود ٥٠ میلیون نفر دوران انقلاب و رژیم گذشته و مبارزه روحانیت و کشور برای خلاصی ایران از نظام سراپا وابسته به مستکبرین و آمریکا را ندیده‌اند.این تعداد جمعیت دوران دفاع مقدس، تثبیت انقلاب و دوران گروهک‌های تجزیه طلب را ندیده و شناختی از مناققین، از توده، خلق مسمان عرب و...ندارند و امروز یک انقطاع نسلی در کشور اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: جمعیت قابل توجهی که اثر گذار هم هستند هیچ تحلیلی از دوران گذشته ندارند و رسانه‌های معاند هم حداکثر سوء استفاده را با سه راهبرد اساسی در دستور کار قرار دارند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ترویج یاس و ناامیدی در جامعه را راهبرد سوم نظام سلطه در تولیدات رسانه‌ای ذکر و اظهار کرد: حال باید بررسی کرد که چه تصویری از جمهوری اسلامی ایران در طول ٤ دهه گذشته تصویر واقعی است.

وی افزود: وقتی که مردم ما در اقصی نقاط کشور با سطح سواد و گروه‌های سنی مختلف و اطلاعات مختلف ساعت‎ها پای من و تو و بی بی سی می‌نشینند می‌خواهید این جامعه چگونه راجع به وضع خود ما فکر کند؟ رسانه‌های معاند به خوبی در مسائل مختلف ورود کرده‌اند.

شریف ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۸۸ و تا یک روز پیش از رای گیری علی‌رغم همه اردوکشی‌های طرفین انتخاباتی اما هیچ ناآرامی نداشتیم اما پس از انتخابات در این جامعه ۸۰ میلیونی با همه سلایق و شدت تبلیغات، تنها یک گزاره خبری با این جمله که انتخابات در ایران پایان یافت و به طور همزمان میرحسین موسوی و محمود احمدی نژاد خود را برنده انتخابات اعلام کردند و بلافاصله بعد دو نفر را در یک میزگرد دعوت کردند و کسی که طرفدار موسوی بود بسیار مطلع و حراف بود و مجری به گونه‌ای میزگرد را اداره کرد که گویا طرفدار احمدی نژاد است اما او طرفدار هیچ کسی جز آشوب نبود.

سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه می‌دانند فصل انتخابات ۸۸ تبدیل شد به ماجرایی که هشت ماهه به طول انجامید، عنوان کرد: کار رسانه همین است که در بزنگاه ورود کند.امروز هم در ماجرای بنزین از خاندان پهلوی و حزب دموکرت و کومله همه طرفدار ایران می‌شوند که حاکمیت به مردم ایران ظلم می‌کند.

وی نداشتن پیوست در همه حوزه‌های عملیاتی رسانه‌ای و روانی را عاملی دانست که موجب واگذاری صحنه‌ها شده است و گفت: متاسفانه شیوه اطلاع رسانی‌ها صحیح نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز