خبرگزاری کار ایران

دادستان کل کشور:

در کنار دولت به ادامه فعالیت واحدهای تولیدی کمک می کنیم که کارگری بیکار نشود

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۹۷۷

دادستان کل کشور با ابراز خرسندی از فعالیت خوب واحدهای تولیدی در البرز به موضوع حمایت اقتصادی دستگاه قضایی در شرایط فعلی کشور، اشاره کرد و گفت: در کنار دولت و دستگاه‌های اجرایی به تولید کننده کمک می کنیم تا کارخانه‌ای تعطیل نشده و کارگری از کار بیکار نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری عصر امرور با حضور در مراسم تودیع و معارفه دادستان انقلاب مرکز استان البرز با تاکید بر حفظ ایمان و امنیت مردم، اظهار داشت: دشمن از ابتدای انقلاب از هر مسیر درصدد ایجاد اخلال امنیت کشور و کم کردن ایمان مردم است و در این راستا به دنبال جدا کردن ملت از نظام است چراکه ملت بدون ایمان در برابر خواسته‌های دشمن، تسلیم می‌شوند و بدون امنیت، هیچ نخواهند داشت.

دادستان کل کشور به حوادث اخیر اشاره کرد و افزود: این حوادث نه تنها در داخل کشور بلکه در کشورهای منطقه دیده می شود که با سرمایه شیوخ عرب و با ایجاد ناامنی‌های برنامه‌ریزی شده به میدان آمده اند که کشور ما را با مشکل روبرو کنند که با هوشیاری مردم باناکامی روبرو شدند.

دادستان کل کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با راه نجات اقتصاد کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: علیرغم تشریح و تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست معاون اول ریاست جمهوری اما همچنان اقتصاد کشور با مشکلاتی همراه است که باید بررسی شود مشکل از کجا ناشی می شود.

وی افزود: مهمترین راهکار رفع مشکلات اقتصادی، تکیه بر اقتصاد مقاومتی است و در این راستا لازم است دولت بدون تصدی گری، اقتصاد را به بخش خصوصی و مردم سپرده و تنها نقش نظارت را دنبال کند.

دادستان کل کشور با اشاره به موضوع حمایت از مراکز تولیدی، اذعان داشت: در شرایط فعلی کشور باید با همراهی مدیران و مسئولان، مشکلات اقتصادی را کاهش دهد و در فعالیت کارخانجات و مراکز تولیدی همت مضاعف داشته باشد تا چرخ اقتصادشان بچرخد و از تعطیلی آن‌ها جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری با ابراز خرسندی از فعالیت واحدهای تولیدی استان البرز اظهار کرد: برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه و واحدهای تولیدی با وجودی که قوه قضایی وظیفه مستقیم ندارد، اما خود را مکلف می‌داند در کنار دولت و دستگاه‌های اجرایی به تولید کننده کمک کرده تا کارخانه‌ای تعطیل نشود و کارگری از کار بیکار نگردد.

حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر اهمیت وظایف دادستان‌ها، گفت: دادستان در برخی موارد از رئیس کل دادگستری مسئولیت مهمتری دارد که در این بین می توان به مسئولیت و توجه به موضوع امنیت و حقوق عامه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مسائلی وجود دارد که به واسطه گسترده بودن، افراد به شخصه نمی توانند آنرا مطالبه کنند و صاحب خاص ندارد لذا دادستان در جایگاه حقوقی خود باید هر لحظه مسائل را رصد کرده و مدعی‌العموم برای حقوق عامه باشد.

دادستان کل کشور گفت: به دادستان‌های سراسر کشور تاکید می شود که حقوق عامه را دنبال کنند و علیرغم اینکه در این ارتباط قانون خاصی وجود ندارد لازم است نمایندگان مجلس در تصویب یک قانون جامع و کامل کمک کنند چراکه تنها ابزار حمایت از حقوق عامه یک دستورالعمل است و این مهم با کمک نمایندگان مجلس محقق می شود و می توان این خلاء قانونی را جبران کرد.

حجت الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید برخی از مسائل مهم که قابلیت مطرح کردن دارد را به مردم گفت، ادامه داد: دادستان‌ها با نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی همکاری خوبی داشته باشند و در تامین امنیت جامعه تلاش مضاعفی داشته باشند.

دادستان کل کشور به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: اغتشاشگران با دسترسی به اسلحه در میان جمعیت چند نفر را کشتند اما واکنش رسانه‌های خارجی و فضای مجازی در راستای تفرقه و تشنج بیشتر بود.

وی با عنوان اینکه نیروی انتظامی در این ماجرا دچار آسیب شد، اضافه کرد: با وجودی که به فرمایش مقام معظم رهبری، اعتراض حق مردم است اما همیشه می بینیم که مردم با آگاهی جلوی اغتشاشگران می ایستند و صف خود را از اغتشاشگران جدا می کنند.

حجت‌الاسلام منتظری گفت: با ناامنی باید برخورد قانونی شود و مسئولان دستگاه قضایی در کنار نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی امنیت مردم را مثل همیشه تامین خواهند کرد.

دادستان کل کشور با تاکید بر مراقبت مستمر از زندان‌ها و تلاش برای بازگرداندن زندانیان به اجتماع، اضافه کرد: برخورد با فساد یک مطالبه جدی دستگاه قضایی است و از آن به عنوان یک امر فراقوه‌ای یاد می شود لذا از مدیران انتظار می رود در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز