خبرگزاری کار ایران

فتحی خبرداد:

نرخ باسوادی در زنجان ۹۵ درصد است/ اولویت با آموزش اولیای بی‌سواد است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۸۳

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان زنجان ۹۵.۱ درصد است، گفت: ابهر با ۹۷.۴ درصد و خرم‌دره با ۹۷ درصد بالاترین و ماهنشان با ۸۷.۵ درصد پایین‌ترین نرخ باسوادی را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرحناز فتحی، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۷ دی ماه سال ۵۸ مصادف با تاسیس نهضت سوادآموزی است از این رو از اول تا هفتم دی ماه با نام هفته سوادآموزی نام‌گذاری شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ایران در نگاه جهانی جزو کشورهای پیش‌رو در ریشه‌کنی بی‌سوادی است،گفت: تعداد افراد شناسایی شده در سطح استان برای آموزش دوره سوادآوزی ۲۲۰۰ نفر است و ۱۸۱۲ نفر نیز زیر پوشش دوره تحکیم سواد آموزی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه در استان چهار مرکز یادگیری محلی راه‌اندازی شده که ۲ مورد آن در زنجان، ۱ مورد ابهر و ۱ مورد در خدابنده است، ادامه داد: جامعه هدف سوادآموزی، افراد ۱۰ تا ۴۹ سال است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مبادی ورودی بی‌سوادی در استان مسدود شده است، خاطرنشان کرد:  در معاونت سوادآموزی، اولویت با آموزش اولیای بی‌سواد است؛ چراکه بررسی‌ها نشان می‌دهد، دانش‌آموزانی که اولیای باسواد دارند، موفقیت آن‌ها بیشتر است.

فتحی به طرح هایی که در این معاونت اجرا می شود هم اشاره کرد و گفت: طرح نماز کلید بهشت در ۳ دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم اجرا می شود و مسائل اعتقادی یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت است، بر همین اساس در ۱۰ دقیقه اول هر دوره آموزشی به صورت عملی نماز آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح کتابخوانی، اجرای طرح ICDL ، آموزش زبان انگلیسی و مفاهیم پایه کامپیوتر، آشتی با طبیعت و مسابقه انشا نویسی از مهمترین برنامه‌های آموزش سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان زنجان ۹۵.۱ درصد است، گفت: ابهر و خرم‌دره با ۹۷.۴ و خرم‌دره با ۹۷ درصد بالاترین و ماهنشان با ۸۷.۵ درصد پایین‌ترین نرخ باسوادی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز