خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

بخاری‌های نفتی از مدارس قزوین جمع آوری شدند/ استانداردسازی ۳۸۰۰ کلاس درس

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۶۹

سیستم گرمایشی مدارس در سطح استان قزوین با بخاری نفتی وداع کرده و بخاری گازی و رادیاتور برقی جایگزین شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جوانبخت در جشن برچیده شدن بخاری‌های نفتی از مدارس استان گفت: پس از حادثه آتش سوزی بخاری در مدرسه دختران در شین آباد، بر اساس تصمیم حاکمیت، سیستم گرمایشی کلاس‌های درس، از بخاری نقتی به گازی و رادیاتور برقی تجهیز شد و بر همین اساس، ۳۸۰۰ کلاس درس در استان استاندارد سازی شدند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان افزود: ۲۰۹ کلاس درس در استان هم برای گرمایش، به رادیاتور برقی مجهز شدند.

به گفته جوانبخت به علت استاندارد نبودن فضای کلاس‌های درسی، بخاری‌ها پاسخگو نیستند و باید برای استفاده بهینه از انرژی، کلاس‌های مدارس عایق بندی شوند.

این مسئول عنوان کرد: ۱۵ درصد مدارس استان، غیر استاندارد هستند که ظرف مدت ۳ سال، بخاری‌های گازی آن‌ها حذف خواهد شد.

وی ادامه داد: اولویت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، مناطق کم برخوردار است و برای هر کلاس ۷ نفری ۹۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به نکته دیگری هم اشاره کرد و گفت: ۲۵ درصد از مدارس استان استحکام ندارند و باید هر چه سریعتر، تخریب و بازسازی شوند.

جوانبخت بیان کرد: از سال ۸۴ مقاوم سازی مدارس استان شروع شده است و هنرستان شهید چمران به دلیل اقدامات بی نظیر برای مقاوم سازی، طرح اول سازمان‌های بین المللی شد.

این مسئول عنوان کرد: باید باغچه‌های مختلف را در مدارس ایجاد کنیم تا دانش آموزان از نزدیک با طبیعت و رشد گیاهان آشنا شوند و از سوی دیگر، تفکیک زباله را به آن‌ها آموزش دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که به دنبال عملیات اجرایی مدرسه سبز در منطقه آبگیلک هستیم و این طرح تا ۳ سال آینده بهره برداری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز