خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مطرح کرد:

جهش دو برابری ترانزیت فرآورده های نفتی در بندر شهید رجایی/ترانشیپ کالا با افزایش 11 درصدی، رونق گرفت/ صادرات غیر نقتی از 23 میلیون تن فراتر رفت

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۳۴

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از جهش دو برابری ترانزیت فرآورده های نفتی و رونق ترانشیپ در بزرگترین بندر بازرگانی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا ازهرمزگان،اله مراد عفیفی پور  اظهار کرد: طی دوره زمانی هشت ماه نخست سال 98، حجمی بالغ بر 51 میلیون و 257 هزار تن کالای نفتی و غیر نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جابجا شد که رشد 1.1 درصدی در این رابطه به ثبت رسید.

وی حجم عملیات کالاهای غیر نفتی را 33 میلیون و 249 هزار و 301 تن اعلام کرد و گفت: همچنین، 18 میلیون و 7 هزار تن فرآورده نفتی با افزایش 7.7 درصدی تخلیه و بارگیری شد.

صادرات 23 میلیون تن انواع کالاهای غیرنفتی

عفیفی پور گفت: حجم صادرات این گونه کالاها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم 23 میلیون و 540 هزار و 34 تن رسید.

این مقام مسئول از ترانشیپ افزون بر دو میلیون و 155 هزار تن کالای غیرنفتی از این بندر به بنادر دیگر منطقه خبر داد که رشد 11.3 درصدی داشته است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ(کران بری) 183 هزار و 911 تن کالای غیرنفتی طی هشت ماه اخیر سخن به میان آورد و گفت: علاوه بر این، یک میلیون و 935 هزار و 564 تن ترانزیت و همچنین چهار میلیون و 933 هزار و 849 تن از اینگونه کالاها وارد بندر شهید رجایی شد.

عفیفی پور در بخش دیگری از گزارش عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، افزود: حجم صادرات فرآورده نفتی به خارج از کشور با آهنگ رشد 28.3 درصدی، از رقم 6 میلیون و 431 هزار تن فراتر رفت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، 11 میلیون و 514 هزار و 731 تن فرآورده نفتی با رشد 7.2 درصدی، کابوتاژ(کران بری)  و 61  هزار و 999 تن نیز ترانزیت شد که رشد 107 درصدی داشته است.

پهلوگیری 2800 شناور در اسکله های بندر

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 98 تا آغاز آذر ماه جاری، دو هزار و 841 فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد که همسنجی این حجم از تردد شناورهای دریایی با مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش 12.3درصدی است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، دو هزار و 278 فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن(افزایش 6.6 درصدی) و 563 فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن (رشد 43.3 درصدی) بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز