خبرگزاری کار ایران

ایلنا از جلسه شورای شهر تبریز گزارش می‌دهد؛

از غیبت رئیس تا شکایت علیه شهرداری/ توپ انتخاب عضو علی البدل در زمین فرمانداری

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۲۰

جلسه علنی شورای شهر تبریز صبح امروز با انبوهی از غایبان و عضو نامعلوم علی البدل در عمارت شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه علنی شورای شهر تبریز  صبح امروز در حالی برگزار شد که قانونی بودن تعداد اعضا در هاله ای از ابهام بود.

شهرام دبیری (رئیس شورا ) ، شکور اکبرنژاد، عبدالله تقی پور ، محمد فرج قلیزاده غایبان جلسه بودند و همچنین تکلیف عضو علی‌البدل به جای مرحوم اشرف نیا نیز معلوم نشده بود و شورای ۱۳ نفره با ۸ نفر تشکیل جلسه داد و ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز غایب جلسه بود.
نائب رئیس شورا در غیاب دبیری جلسه را با اشاره به مشکلات آلودگی هوای تبریز و عدم رضایت مردم از کیفیت حمل و نقل عمومی آغاز کرد.
وی به کمبود فضای سبز در تبریز اشاره کرد و باغ شهر را تبدیل به ساختمان شده و تعطیلی مدارس را کاری حداقلی دانست.

اندیش در خصوص انبوهی از غایبان این جلسه گفت: امروز آقایان دبیری و شهردار به دعوت آقای رییسی به مراسم شهرداران کلانشهر ها دعوت شده اند و علت غیبت شان همین موضوع است. تاکنون فرمانداری نامه ای برای معرفی عضو علی البدل به شورا نفرستاده‌ است، ما آماده برگزاری مراسم تحلیف هستیم.

دستور اول جلسه:  (گزارش عضو سازمان زمین شناسی در خصوص گسل تبریز)
پس از سخنرانی سعید نیکو خصلت اعضای شورای شهر واکنش های متفاوتی نسبت به این گزارش ارائه شد وبابائی اقدم عضو شورای تبریز به ریزش سنگ از کوه درخییابان ولیپور شهرک باغمیشه اشاره  کرد و گفت: مردم به این ریزش های عادت کردند!

مسعودی ریحان هم در واکنش به این سخنان بابایی گفت: چه کسی از شهروندان تبریزی نمی‌داند که خط گسل در باغمیشه، مرزداران و نصر است؟ اینکه ساخت‌وسازها به این مناطق برده شده مربوط به سیاست‌گذاری‌ها است.

وی ادامه داد: آیا این کار عامدانه است که زمین‌های روی دست مانده را بفروشیم؟این کارها رانت است و برای این است که پولی به جیب بزنند و به جان مردم هم فکر نمی‌کنند،وادی‌رحمت امن‌ترین جای شهر است، مرده‌ها را به سوی آرامش برده‌ایم و زنده‌ها را روی خط گسل قرار دادیم. قائم مقام شهردار تبریز گفت:شهرداری مسئول آوار برداری در شهرک باغمیشه نیست! اما براساس بند ۱۴ ماده ۵۵ کار می کنیم.
دستور دوم جلسه: بررســی احکام برنامه پنج ساله شهرداری تبریز (۱۴۰۲-۱۳۹۸) جمع بنـدی شـده توسط مرکز پژوهش های شورای اسلامی کلانشهر تبریز

بهشتی از اعضای شورا خواست تا پیشنهادات خود در مورد اصلاح مواد را ارئه کنند.

در ادامه با بیرون رفتن کریم صادق زاده، جلسه شورای شهر تنها با حضور ۷ عضو در حال برگزاری بود، صادق زاده بعد از دو بار ترک جلسه و بازگشت به جلسه طی تذکی گفت: در جلسه ۱۵۱ ام تذکر دادم و امروز آخرین روز است تذکر می دهم. امروز در اداره کار برای احقاق حقوق کارکنان،پرونده تشکیل خواهم داد. شورا در راستای احقاق حقوق مردم و شهرداری در جایگاه اجرایی کردن کارها است.
بعد از اینکه صادق زاده برای بار دوم جلسه را ترک کرد، بهشتی به اندیش تذکر داد که اگر آقای صادق زاده برنگردد، جلسه غیر قانونی است.

اندیش طی توضیحاتی در مورد تشکیک در رسمیت یافتن جلسه گفت: با توجه به استعلام ار مشاور حقوقی شورا بعد از فوت آقای اشرف نیا، حضور ۱۲ نفر قانونی است و دو سوم ۱۲ نفر ۸ نفر می شود، لذا جلسه رسمی است.

وی با بیان اینکه ما منتظر نامه معرفی آقای اسوتچی هستیم، اظهار داشت: ما نامه را به فرمانداری فرستاده‌ایم که تا کنون فرمانداری جوابی صادر نکرده است.

 پایان جلسه شورای شهر نیز به  رسمی یا غیر رسمی بودن جلسه گذشت و  توپ انتخاب عضو علی البدل نیز به زمین فرمانداری پاس داده شد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز