خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

شرایط زندگی در « معمولان» هنوز عادی نیست/ پیمانکار مشغول « خاکبازی» است / بهره‌برداری از دیوار ساحلی شهر ؛ شاید 10 سال دیگر

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۶۲۷

رئیس شورای شهر معمولان در استان لرستان با بیان اینکه هنوز هیچ خانه ای به مردم سیل زده معمولان تحویل نداده اند، گفت: تا زمانی که مردم به خانه هایشان بازنگردند و زندگی در شهر به جریان درنیاید نمی شود گفت شرایط معمولان عادی شده است.

رضا شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت این شهر  پس از سیلاب فروردین ماه امسال گفت: بعد از سیل ویرانگر در جاده‌های معمولان بخصوص جاده بین‌المللی شمال به جنوب که از وسط این شهر می‌گذرد فقط یک راه گشایی شکل گرفت که و تازه آن هم  در حد روکش آسفالت بود و  زیر ساخت‌های این جاده اصلا بازسازی و ایمن‌سازی نشد که امیدوارم در بارش‌های بعدی  دچار فرورفتگی نشود زیرا احتمال اینکه  با کوچکترین فرورفتگی دچار ریزش و سقوط کامیون به سمت دره و رودخانه شود ،زیاد است.

شاکرمی ادامه داد: جاده‌های روستایی ما نیز تاکنون نه تنها یک درصد پیشرفت فیزیکی نداشته‌اند که پل‌های تخریب  شده هم بازسازی نشده‌اند و اگر اعتباری برای بازسازی این مناطق در نظر گرفته شده  ما از آن بی خبریم.

مردم روستایی ناچارند به هزار سختی و زحمت برای تهیه مایحتاج زندگی‌شان خود را به شهر معمولان برسانند. این مردم حرف دلشان را هیچ‌کسی نمی‌شنود پس چاره‌ای جز سکوت ندارند باید با این شرایط پررنج  بسوزند و بسازند

شاکرمی در ادامه گفت: دانش آموزان روستاهای "طاق عباسعلی" به دلیل تخریب پل ارتباطی با روستای "سرنجه"  برای رفتن به مدرسه این روستا باید از رودخانه و تخته‌ سنگ هایی بگذرند که هر لحظه ممکن است به داخل رودخانه سقوط کنند و اگر بارندگی شدید باشد و آب رودخانه بالا بیاید دیگر نمی‌توانند از مسیر رودخانه بگذرند و به کلاس درس برسند.

شرایط زندگی در « معمولان» هنوز عادی نیست/ پیمانکار مشغول « خاکبازی» است / بهره‌برداری از دیوار ساحلی شهر ؛  شاید 10 سال دیگر

رئیس شورای شهر معمولان اضافه کرد: پل ارتباطی روستای "بن لار" نیز پس از تخریب سیل فروردین ماه امسال بازسازی نشد و به همان صورت باقی ماند، جاده بونتمان که در مسیر 7 پارچه آبادی قرار دارد قطع شد بازسازی نشده که چندی پیش نیز اداره آب و فاضلاب برای نصب لوله‌ای به آنجا آمده بود مسیر را بیشتر تخریب کرد.

شاکرمی تصریح کرد: جاده پشت تنگ معمولان پل های ارتباطی اش که در سیل تخریب شد هنوز بازسازی نشده اند و تنها یک مسیر جاده خاکی برایشان توسط اداره بنیاد مسکن بازگشایی شد و تمامی آسفالت هایی که از بین رفت به هیچ وجه تاکنون ترمیم نشده‌اند.

 80 درصد مشکلات هنوز  پابرجاست

رئیس شورای شهر معمولان عنوان کرد: مردم روستایی ناچارند به هزار سختی و زحمت برای تهیه مایحتاج زندگی‌شان خود را به شهر معمولان برسانند. این مردم حرف دلشان را هیچ‌کسی نمی‌شنود پس چاره‌ای جز سکوت ندارند باید با این شرایط بغرنج موجود بسوزند و بسازند.

شاکرمی گفت: از مشکلات جاده‌ای و روستایی شهرستان که بگذریم هنوز هیچ ساختمان احداثی مسکونی که برای سیل زدگان در نظر گرفته‌شد نساخته‌اند. با تسهیلاتی که برای ساخت مسکن به مردم دادند نتوانستند خانه‌هایشان را بسازند چرا که هزینه مصالح ساختمانی و دستمزد کارگری بالا است و این وام‌ها جوابگوی نیاز مردم نیست و مردم سیل‌زده مجبورند خانه اجاره کرده و یا در ساختمان‌های تخریبی قبلی که در حریم رودخانه قرار دارند، زندگی کنند.

هنوز  80 درصد مشکلات مردم  پابرجا است. تا زمانی که مردم به خانه هایشان بازنگردند و زندگی در شهر به جریان درنیاید نمی شود گفت که شرایط معمولان عادی شده است

وی اضافه کرد: مردم معمولان فقیرند و این سیل مشکلاتشان را بیشتر کرد. وضعیت شهر هنوز به حالت عادی بازنگشته است. شاید از آن حالت بحرانی درآمد ولی مشکلات مردم هنوز به قوت خود باقی مانده و مردم سرپناه ندارند.

رئیس شورای شهر معمولان اظهار داشت: دیوار ساحلی شهر معمولان هنوز بعد از سیل بازسازی نشده است. با 80 میلیون تومان اعتباری که برای بازسازی این دیوار در نظر گرفته شد پیمانکار مشغول خاکبازی است و تا 10 سال دیگر فکر نکنم این دیوار  آماده بهره برداری شود. البته سال 94 نیز این پروژه اجرایی شد که با سیل تخریب شد و بازهمان برنامه را در پیش گرفته‌اند که کاملا روشی اشتباه است.

شرایط زندگی در « معمولان» هنوز عادی نیست/ پیمانکار مشغول « خاکبازی» است / بهره‌برداری از دیوار ساحلی شهر ؛  شاید 10 سال دیگر

وی گفت: هنوز 20 درصد مشکلات بعد از سیل برطرف شده و 80 درصد آنها پابرجا است. تا زمانی که مردم به خانه هایشان بازنگردند و زندگی در شهر به جریان درنیاید نمی شود گفت که شرایط معمولان عادی شده است.

وی در پایان افزود: جمعیت 25 هزارنفری شهرستان معمولان و بخش‌های آن چشم انتظار توجه و رسیدگی بیشتری از مسئولان استانی و کشوری است چرا که زحمت چندین ساله این مردم که خانه و کشاورزی بود از بین رفت و علاوه براین مردمی که در طول مسیر رودخانه کشکان زمین کشاورزی داشتند حتی زمین‌شان هم تخریب و از بین رفت و دیگر منبع درآمدی ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز