خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین هشدار داد:

برخورد قاطع با واحدهای صنعتی آلاینده در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۶۲

استاندار قزوین با صراحت به واحدهای صنعتی آلاینده هوا در استان در مورد بهسازی و اصلاح این واحدهای صنفی هشدار جدی داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، هدایت اله جمالی پورگفت : یک مساله مهم که این روزها بخشی از نقاط مرکزی کشور از جمله قزوین را تحت تاثیر خود قرار داده آلودگی هواست.

استاندار قزوین با بیان اینکه در گذشته از ظرفیت ها و فرصت های مناسب برای انتقال و استفاده از فناوری ها به منظور داشتن صنعت سبز به خوبی استفاده نکرده ایم، افزود: امروزه در جهان با هدف حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان صنعت سبز به طور جدی مطرح است.

جمالی پور با بیان اینکه سلامت مردم و حفاظت از محیط زیست در کنار تولید از اهمیت بالایی برخوردار هستند، بیان کرد: در همین راستا به معاونت عمرانی استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست دستور تشکیل کمیته ای برای شناسایی و برخورد با صنایعی که آلایندگی بیش از حد مجاز تولید می کنند، صادر شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای آلاینده باید به سمت استفاده از انرژی های پاک گام بردارند و از شرکت گاز نیز می خواهیم که در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد، ادامه داد: نمی توان به بهانه تولید و اشتغال، محیط زیست را آلوده کرد و سلامت مردم را به خطر انداخت.

این مقام عالی دولت در استان از کارخانه سیمان آبیک و نیروگاه برق شهید رجایی به عنوان ۲ واحدی که باید به بهسازی وضعیت خود بپردازند نام برد و گفت: بخش زیادی از مسائل مرتبط با آلودگی هوا در استان قزوین به این ۲ واحد مربوط است.

استاندار قزوین با بیان اینکه با مدیران کارخانه سیمان آبیک تعارف نداریم، تصریح کرد: یکی از تصمیمات غلط در گذشته این بود که کارخانه سیمان آبیک در تقسیمات کشوری در داخل استان البرز قرار گرفته در حالی که در دل آبیک قرار گرفته و آلودگی آن هوای این شهر را تحت تاثیر قرار داده است.

جمالی پور ابراز کرد: متاسفانه شاخص کیفی هوا امروز در آبیک وضعیت نامناسبی داشت و روی عدد ۱۷۰ که ناسالم است، قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات مربوط به این واحد با رئیس سازمان محیط زیست مکاتبه خواهیم کرد و از این سازمان می خواهیم به این موضوع ورود پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز