خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

۴۰ پروژه در شهرری با حضور شهردار تهران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۵۸

امروز ۴۰ پروژه شهری در زمینه ارتقا سرانه‌های فرهنگی، ورزشی، خدماتی، عمرانی و ترافیکی با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در منطقه ۲۰ افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ تهران در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های شهرری اظهار کرد: این پروژه‌ها در مقیاس‌های بزرگ و کوچک شهری از قبیل احداث بوستان و فضای سبز، فضاهای ورزشی، تعریض معابر و اقدامات ترافیکی، پیاده‌روسازی، احداث پل‌های عابر پیاده، پروژه‌های زیرساختی مسیل‌ها، زیباسازی شهری و پروژه‌های مشارکتی با اعتباری بالغ‌ بر ۶۳ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پایانه و پارک‌سوار جوانمرد قصاب با مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه پهنه جنوب شهر تهران به‌ منظور ساماندهی ترافیکی و حمل‌ونقل عمومی در نزدیکی ایستگاه مترو جوانمرد قصاب در دو بخش پایانه و پارک‌سوار احداث‌ شده است.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه ۲۳ هکتار فضای سبز به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: فاز نخست شهربازی خانواده در مساحت ۳ هکتار، بوستان‌های توسکا به مساحت ۷۹ هزار مترمربع، مینیاتور به مساحت ۱۲ هزار مترمربع، زنبق به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع و پارک بانوان با امکانات دوچرخه‌سواری و تجهیزات بدن‌سازی به بهره‌برداری رسیدند که با افتتاح این پروژه‌ها سرانه فضای سبز در منطقه 20 از ۱۶٫۹۷ به ۱۷٫۵۹ مترمربع افزایش پیدا کرد.

افشار ادامه داد: پروژه اولین «خیابان کامل» با مناسب‌سازی خیابان ایرانیت در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به طول ۷۳۰ متر در راستای اولویت‌دهی به حمل‌ونقل انسان‌محور و توسعه حمل‌ونقل پاک با طراحی سه مد پیاده، دوچرخه و سواره به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به پروژه‌های ترافیکی گفت: احداث بلوار شهید فدایی در ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم حسنی (ع)، اصلاح گذر در خیابان امام حسین (ع)، تعریض خیابان شهید غیبی، بازگشایی معبر شهید صفر نعیمی در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، اصلاحات هندسی در خیابان‌های شهید یوسفی نژاد و میثم شمالی و اجرای دیوار صوتی بزرگراه شهید کریمی ازجمله پروژه‌های این منطقه باهدف روان‌سازی معابر و سهولت دسترسی شهروندان بود.

شهردار منطقه ۲۰ در پایان با اشاره به افتتاح بنای یادمان شهدای گمنام در بوستان جانبازان، خاطرنشان کرد: احداث و ترمیم پیاده‌روها به متراژ ۵ هزار و ۲۷۵ مترمربع، احداث ۳ پل عابر پیاده در خیابان شهید رجایی مقابل مجتمع طلاب و مقابل مجتمع کارون و خیابان دادسرا حدفاصل خطوط ریلی راه‌آهن تا مجتمع طلاب درمجموع به متراژ ۱۲۲ متر و احداث کانال‌های هرنجی، هلال‌احمر، بازیافت و آزموده در راستای هدایت روان آب‌های سطحی و پیشگیری از آب‌گرفتگی و بروز سیلاب‌های احتمالی از دیگر پروژه‌هایی بودند که امروز افتتاح شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز