خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد:

ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی برای داوطلبان انتخابات

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۳۵۰

رئیس کل دادگستری استان بر ممنوعیت و عدم استفاده از امکانات دولتی برا ی داوطلبان انتخابات توسط مدیران دولتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین،حجت الاسلام نورالله قدرتی اظهار کرد: چنانچه از سوی ستاد پیشگیری در رسیدگی از جرائم و تخلفات انتخابات استان به مدیری تذکر داده شود تا جلسه‌ای غیرقانونی انتخاباتی را لغو نماید باید حتما تبعیت کند در غیر این صورت شخص مدیر تحت تعقیب قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری افزود: تخلفات انتخاباتی در دوره‌های گذشته باید مورد بررسی قرار گیرد و در صورت لازم تذکرات و هشدار‌های لازم به اشخاص متختلف داده شود تا با نگاه پیشگیرانه به استقبال برگزاری انتخابات پیش‌رو برویم.

قدرتی ادامه داد: هیات اجرایی و نظارت صرفا به جرائم و سوابق قانونی نامزد‌ها اکتفا نکنند و اگر کسی شهرت به بدنامی در جامعه می‌باشد باید مد نظر قرار گیرد.

این مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه، کارگروه تعیین شده باید به طور مستمر فضای مجازی را رصد و مصوبات اعلام شده در کارگروه را دقیقا اجرا کند، گفت: به ادمین‌های شناخته شده تذکرات لازم درباره حفظ مقررات اعلام و جلسات توجیهی برگزار شود و به همه کاندیدا‌ها اعلام گردد اگر در یک کانالی صرفا از کاندیدای تبلیغ و سایر کاندیدا‌ها تخریب شوند، شخص کاندیدای مربوطه باید پاسخ گو باشد و تحت تعقیب قرار گیرد.

وی اضافه کرد: کانال‌ها و ادمین‌هایی که بر علیه و یا به طرفداری یک کاندیدای خاص مطالبی را در کانال می‌گذارند شخص آن کاندیدا که از او در کانال حمایت می‌شود مسئول است و باید پاسخگو باشد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان، تاثیر فضای مجازی در برگزاری انتخابات بسیار گسترده و حساس است و می‌تواند کارکرد‌های مثبت و منفی گوناگونی در فضای حقیقی انتخابات داشته باشد.

قدرتی بیان کرد: تبلیغات انتخاباتی باید در چهارچوب قانون صورت گیرد و انتظار این است که کاندیدا‌ها به جای تخریب دیگران، برنامه‌های آینده خود را ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز