خبرگزاری کار ایران

کارشناس بهداشت مرکز شهید بلندیان شهرستان قزوین:

20 دستفروش مواد غذایی در قزوین جمع آوری شدند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۲۵۶

به منظور حفظ سلامت شهروندان در 10 مرحله، 20 دستفروش مواد غذایی غیربهداشتی، جمع‌آوری و برای عدم فعالیت، از آنان، تعهد محضری گرفته شد.

محمدتقی سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در قزوین گفت: برای جلوگیری از فعّالیت غیربهداشتی دست‌فروشان دوره‌گرد عرضه کننده غذای گرم در سطح معابر، با همکاری واحد ستادی بهداشت محیط و حرفه‌ای این مرکز، واحد اجرائیات شهرداری و سازمان دامپزشکی شهرستان قزوین، دستفروشانی که به ‌صورت کاملاً غیربهداشتی اقدام به عرضه مواد غذایی در حاشیه خیابان می‌کردند، جمع‌آوری شدند.

کارشناس واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین افزود:  در پی اجرای طرح جمع‌آوری غذای گرم خانگی و غیربهداشتی عرضه‌شده توسط دست‌فروشان دوره‌گرد در سطح شهر قزوین از اول آبان 98، تا 20 آذر ماه، طی 10 مرحله، بیش از  20 دستفروش مواد غذایی غیربهداشتی، جمع‌آوری و برای عدم فعالیت، از آنان، تعهد محضری گرفته شد.

سلیمانی تصریح کرد: طبق ماده ۳۶ قانون اصلاح ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، از مجموعه قوانین بهداشت محیط؛ عرضه هرگونه مواد غذایی آماده مصرف، به ‌صورت دوره‌گردی، ممنوع است.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیّت و حساسّیت موضوع سلامتی و با عنایت به این که سلامتی اشخاص با هیچ مقوله‌ای قابل معامله نیست و به دلیل بروز مسمومیت‌های غذایی ناشی از مصرف و خرید انواع غذای گرم تحت عنوان غذای خانگی، فلافل، سمبوسه، که توسط فروشندگان دوره‌گرد عرضه می‌شود، به شهروندان توصیه می شود از خرید چنین موادی، بطور جدی خودداری کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز