خبرگزاری کار ایران

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین مطرح کرد:

نقش موثر پزشکی قانونی در حل مشکلات روانی ناشی از بحران‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۹۳

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ، پزشکی قانونی نقش موثری را در حوزه حل مشکلات روانی ناشی از بحران‌ها دارد که باید از ظرفیت متخصصان آن بهره‌برداری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، قدرت الله مهدیخانی در جلسه‌ای که با حضور مسئولان کشوری و استانی در اداره کل پزشکی قانونی برگزار شد،گفت: اداره کل پزشکی قانونی در حل مسائل حقوقی و مشکلات روانی ناشی از بحران‌ها،نقش بسیار موثری ایفا می‌کند و باید از ظرفیت متخصصان آن بیشتر در این زمینه بهره برداری کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: استان قزوین به لحاظ دارا بودن موقعیت خاص در معرض ۲۵ نوع حادثه طبیعی و انسان ساخت قرار دارد.

مهدیخانی با بیان اینکه برخی از این بلاها مانند زمین لرزه و سیل که تعداد کشته شدگان و مفقودان بالاست جنبه عمومی و دسته جمعی دارند، اضافه کرد: در این رخدادها در پاره ای از مواقع شناسایی اجسادی که پس از چند روز پیدا شده و یا شدیدا آسیب دیده‌اند، بسیار مشکل بوده و مستلزم روش‌های خاص و نوینی است که تنها متخصصان پزشکی قانونی توانایی انجام آن را دارند.

مهدیخانی افزود: شناسایی هویت جان باختگان جهت حفظ حقوق آنها و نیز آرامش و تعادل روانی بازماندگان از اهمیت بالایی برخوردار بوده که با همکاری متخصصان اداره کل پزشکی قانونی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: سابقه چنین سوانحی در استان به دفعات تکرار شده که از آن میان می‌توان به سانحه سقوط هواپیما در سال ۸۸، غرق شدگی در رودخانه، سد و کانال‌های آبیاری دشت قزوین، تصادفات جاده‌ای و آتش سوزی و انفجار اشاره کرد.

این مسئول ضمن قدردانی از همکاری مدیران و متخصصان پزشکی قانونی در مسائل مرتبط با بحران بیان کرد: استان قزوین به دلیل تمرکز صنایع متعدد که احتمال انفجار، آتش سوزی و نشت مواد شیمیایی در آنها بالاست و نیز وقوع تصادفات سنگین، نیاز بیشتری به استفاده از پتانسیل متخصصان پزشکی قانونی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز