خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد:

آغاز نام نویسی مسکن ملی در قزوین/ پرداخت تسهیلات تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۵۲

ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از امروز در استان قزوین آغاز و تا 3 روز دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، ابراهیم مبارک قدم گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان قزوین همزمان با استان‌های تهران و البرز از ساعت ۱۰ امروز شنبه ۳۰ آذر ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: واجدان شرایط برای ثبت نام باید به سایت tem.mrud.ir مراجعه کنند.

به گفته مبارک قدم، زمان پیش بینی شده برای ثبت نام ۳ روز است که پس از آن در مرحله بعد پایش اطلاعات ثبت نام کنندگان انجام می‌شود.

دبیر شورای مسکن استان اظهار کرد: شهر‌های قزوین، آبیک، اسفرورین، اقبالیه، الوند، بوئین زهرا، خرمدشت، تاکستان و محمود آباد، مجری طرح اقدام ملی مسکن هستند.

این مسئول  درباره شرایط متقاضیان برای ثبت نام گفت: با توجه به قانون سامان‌دهی، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده‌ متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین مسکونی یا واحد مسکونی و از هیچ یک از امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی و تسهیلات معوقه، توانایی تامین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه و توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی از دیگر شرایط ثبت نام است.

دبیر شورای مسکن استان عنوان کرد: هزینه ساخت بسته به زیر بنا و نوع ساخت از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان متغیر است.

مبارک قدم بیان کرد: تسهیلات وام بانکی هم به مبلغ ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد با دوره مشارکت ساخت حداکثر ۲ ساله و بازپرداخت تسهیلات در قالب فروش اقساطی به مدت حداکثر ۱۲ سال پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز