خبرگزاری کار ایران

آیت الله حسینی همدانی:

نیازمند مجلس انقلابی هستیم / کاهش مشارکت حداکثری مهم‌ترین هدف دشمن در انتخابات است

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۰۳۰

نماینده ولی فقیه در البرز با تأکید بر اینکه در «گام دوم» انقلاب احتیاج به مجلسی با تراز انقلاب داریم، تصریح کرد: قطعاً باید از وضعیتی که الآن هستیم عبور کنیم و لازمه‌اش این است نمایندگان شایسته‌ را انتخاب و سابقه افراد را کاملاً بررسی کنیم.

به  گزارش ایلنا، آیت‌الله حسینی همدانی امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و نهم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با تأکید بر توجه به افراد و مجموعه‌های آسیب‌دیده در ناآرامی‌های آبان ماه، اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که به اموال مردم داده‌شده و لازمه برگشت به سمت تولید و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در مجموعه‌های آسیب‌دیده و ترمیم و بازسازی واحدهای آنان، مجدداً از استاندار محترم می‌خواهم که بر این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبه شهرداری‌ها از واحدهای آسیب‌دیده برای اخذ عوارض، خطاب به استاندار البرز بیان داشت: لازم است به دستگاه‌های مربوطه من‌جمله شهرداری‌ها دستور داده شود در مطالبه عوارض مختلف از مردم خسارت‌دیده که توان پرداخت ندارند تمهیداتی در نظر گرفته و فرصت و تخفیفی به آن‌ها داده شود.

کاهش مشارکت حداکثری مهم‌ترین هدف دشمن در انتخابات است

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به نکات انتخاباتی، به اهداف استکبار در راه‌اندازی فتنه ۹۸ پرداخت و گفت: قصد داشتند با طولانی کردن آشوب‌ها به انتخابات پایان سال آسیب‌زده و در نتیجه حضور حداکثری مردم را تحت تأثیر قرار دهند که به فضل خدای تعالی این توطئه خنثی شد اما همچنان شیطنت‌ها برای کم‌رنگ کردن حضور مردم هنوز باقی است.

رد صلاحیت افراد فاقد شرایط بر دوش شورای نگهبان افتاد

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به تأیید صلاحیت بسیاری از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی انتخابات، گفت: ثبت‌نام کردن بی‌حساب‌وکتاب به خاطر خلأ قانونی و بعد در هیات‌های اجرایی بدون در نظر گرفتن نکات ایجابی در افراد، تعداد زیادی تأیید شدند و هزینه رد صلاحیت کسانی که صلاحیت ندارند برعهده شورای نگهبان گذاشته شد.

وی در ادامه با بیان اینکه این رفتارها باعث می‌شود که مردم احساس امنیت لازم را نداشته باشند، گفت: ما باید در این نوبت‌کاری کنیم که مردم حضور حداکثری داشته باشند تا مشتی در مقابل دشمن باشد لذا باید کار را باصلابت و قدرت انجام داد تا مردم امیدوار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اگر هیات‌های اجرایی انتخابات در مسئولیت‌شان کوتاهی کرده باشند نزد خدا مسئول‌اند و قطعاً عقاب دنیایی را خواهند دید، تأکید کرد: مردم همانند گذشته از شورای نگهبان قاطعیت و صداقت در عمل را می‌خواهند و همان‌طوری که تا حالا به مر قانون عمل کردند من‌بعد هم ان‌شاءالله عمل کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «انتخابات حق‌الناس هست»، گفت: عده‌ای حق‌الناس را در شمارش آرا می‌دانند در صورتی‌که اینگونه نیست و اگر در روند انتخابات کسی که شایستگی دارد را درست بررسی نکردید و حذف اش کردید حق‌الناس است و اگر کسی که شایستگی ندارد و تأییدش کردید این هم حق‌الناس است.

نیازمند مجلس انقلابی هستیم

وی با تأکید بر اینکه در «گام دوم» انقلاب احتیاج به مجلس تراز انقلاب داریم، تصریح کرد: قطعاً باید از وضعیتی که الآن هستیم عبور کنیم و لازمه‌اش این است نمایندگان با حساب و شایسته‌های لازم را انتخاب کنیم و سابقه افراد را کاملاً بررسی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه اذعان داشت: هیات نظارت با دقت تمام سابقه افراد را ازنظر فکری، اخلاقی و سیاسی بررسی کنند و بدانند در مقابل کاری که می‌کنند، مسئول هستند.

به نامزدهایی که در انتخابات پول و شام می‌دهند رأی ندهید

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: مردم باید حواس‌شان به کسانی باشد که دروغ می‌گویند و به فهم مردم بی‌احترامی می‌کنند، به کسانی که پول دستی به افراد می‌دهند و جلسه می‌گذارند و به افراد فلان قدر پول می‌دهند، شام می‌دهند، مراسم مهمانی راه می‌اندازند این کارها و از قبیل این کارها همه بی‌احترامی به مردم است.

وی در پایان افزود: این عمل یعنی تو ولو من صلاحیت و قابلیت لازم را نداشته باشم با گرفتن این پول به من رأی بده لذا این کار بسیار زشتی است؛ این‌گونه افراد برای رسیدن به پست و مقام حاضر به انجام هر کاری هستند و به اصول ارزشی اسلام و انقلاب اعتقادی در عمل ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز