خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

بهره برداری از اولین طرح تولید لوله‌های انتقال نفت و گاز ترش

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۹۰۶

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح تولید تختال برای لوله های انتقال نفت و گاز سطح ترش در فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، طرح تولید تختال برای لوله های انتقال نفت و گاز با سطح ترش برای اولین بار در ایران توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو و حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید.

در این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این حرکت بزرگ در ایران گفت: طرح تولید تختال برای لوله های انتقال نفت و گاز با سطح ترش در فولاد مبارکه باعث کاهش وابستگی می شود که این همت همان فتح الفتوح و فتح خاکریز دشمن است.

وی همچنین تصریح کرد: امروز افتخار می کنم که همه ما برای بهره برداری از پروژه ای که مانند فتح خاکریز و عملیات در جبهه اقتصاد در اینجا جمع شده ایم.

رحمانی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان رونق تولید در ادامه مطالب خود افزود: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان رونق تولید توسط رهبر معظم انقلاب نهضت تولید در داخل را در راس برنامه های این وزارتخانه قرار دادیم.

وی افزود: برای این موضوع ۱۰ میلیارد دلار برای ساخت داخل تخصیص دادیم که این همت باید تا سال ۱۴۰۰ محقق شود.

رحمانی با بیان اینکه از این ده میلیارد دلار، دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به معدن و صنایع وابسته تخصیص داده شده است گفت: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از این سهم به صنایع خودرو تخصیص یافته و سهم صنعت نساجی و پوشاک و صنایع وابسته یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است.

رحمانی با اعلام اینکه با بهره برداری پروژه فولاد API، دویست و پنجاه هزار یورو از سهم واردات کاهش می‌یابد ابراز داشت: این پروژه تولید تختال جهت لوله های انتقال نفت و گاز باعث کاهش وابستگی می شود که همان فتح الفتوح و افتخار است.

وی افزود: تولید محصول در داخل کشور به منزله یک تکلیف تلقی می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ادامه نهضت تولید محصول در داخل کشور تا پایان امسال و ضمن تشکر از مدیرعامل فولاد مبارکه در پروژه تولید تختال اظهار داشت: زنجیره ارزش فلزات اساسی اعم از فولاد، آلومینیوم و مس باید به صورت متوازن رشد و توسعه یابد.

وی ظرفیت تولید زنجیره فولاد در ابتدای انقلاب را بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: امروزه ظرفیت تولید از ۲۳۰ هزارتن به بیش از صد برابر تولید افزایش یافته است.

رحمانی با تاکید بر رشد متوازن زنجیره محصولات فولاد در دو سال گذشته گفت: امروزه نیازی به صادرات سنگ آهن نیست و این در جالی است که تا دو سال گذشته ۲۳ میلیون تن سنگ آهن در سال صادر می شد که در سال گذشته این رقم به ۸ میلیون تن رسید.

وی تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه یک شرکت معمولی نیست، بلکه شرکتی با استانداردهای جهانی است و توانمندی های آن در سطح جهان به اثبات رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت شرکت تولید آلیاژی در ژاپن با ظرفیت ده میلیون تن در دو دهه متوالی توصیه کرد: انتظار می رود شرکت فولاد مبارکه بر تولید ورق های آلیاژی و محصولات مورد نیاز داخلی مورد نیاز صنایع متمرکز شود.

وی در پایان از فولاد مبارکه خواست این شرکت همچون گذشته همراه دولت و با رویکرد حمایت از تولیدکنندگان واحدهای کوچک خدمت رسانی کند.

تا دو سال آینده صد درصد فولاد سازی را بومی سازی می کنیم

در ادامه این مراسم حمید رضا عظیمیان با اشاره به بومی سازی شرکت فولاد مبارکه گفت: با توجه به تاکید وزیر صنعت بر بومی سازی در راستای خودکفایی هرچه بیشتر این قول را می دهیم تا دو سال آینده تولید فولاد در این شرکت صد در صد بومی شود و هیچ وابستگی برای تولید به کشورهای دیگر نداشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: تا کنون ۸۰ درصد آهن سازی ما بومی سازی شده و قرار است این رقم تا سال ۱۴۰۱ به صد درصد برسد.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه اصفهان با اشاره به اینکه در زمینه نورد سرد ۷۰ درصد پیشرفت داشته ایم و پیش بینی شده که تا سال ۱۴۰۵ این فرایند کاملا بومی شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حوزه نورد گرم نیز ۴۰ درصد بومی سازی داشته و در فولاد سازی نیز شاهد رشد ۶۵ درصدی بوده ایم.

وی ادامه داد: آنچه مهم است حفظ تولید و وضع موجود است و در طی ۸ ماه ابتدای سال جاری، توانسته ایم به میزان حجمی ۶ میلیون و ۲۸۰ هزار تن فولاد تولید کنیم و بر اساس برنامه ریزی شرکت در ابتدای سال افزایش تولید داشتیم، به گونه ای که به میزان ۲۸ هزارتن بیش از رقم پیش بینی شده تولید کرده ایم.

عظیمیان عنوان کرد: در برنامه فروش، برآورد ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن برنامه داریم که ۶ میلیون تن آن در داخل و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن به خارج صادر می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق توافق با سازمان بورس در هر ماه، ۲۷۰ هزار تن محصولات گرم و ۶۵ هزار تن محصولات سرد باید عرضه کنیم که در آذرماه ۴۴۰ هزار تن محصول گرم و سرد عرضه شد که علاوه بر بومی سازی، بازار را نیز  کنترل کردیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اظهار تاسف از اینکه به واسطه نبود مواد خام ۷ هزار میلیارد تومان منابع از دست رفته داشتیم گفت: تمام فروش ما به صورت نقدی بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰هزار میلیارد تومان اعتبار با ۴ درصد سود از بانک گرفتیم و پول ما با ۲ درصد سود دست مردم است تصریح کرد: بایستی در راستای رونق تولید گام برداریم و همه بر سر سفره رونق تولید باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز