خبرگزاری کار ایران

شهردار آبیک در نشست خبری بیان کرد:

استقبال از طرح‌های کارآمد در حوزه شهری آبیک / وصولی شهرداری از عوارض 10 درصد است

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۸۶۴

شهردار آبیک گفت: از هر طرحی در حوزه مدیریت شهری که بتواند به شهرداری آبیک و رفاهیات مردم این شهر کمک کند، استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگارایلنا از قزوین، مرتضی کشاورز کلهر عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان آبیک‌اظهار کرد: شهرداری آبیک 22 میلیارد تومان بدهی دارد که برخی از این بدهی‌ها، مربوط به سال‌های گذشته است.

وی افزود: با توجه به لزوم احداث پایانه مسافربری در شهرهای بالای 50 هزار نفر که شامل آبیک هم می‌شود، پیگیر زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع برای احداث پایانه جامع در این شهر هستیم که پس از أخذ زمین، پیگیری لازم برای احداث آن در دستور کار قرار می‌گیرد؛ در حال حاضر در مرحله أخذ مجوز هستیم و طرح توجیهی آن به استانداری قزوین ارسال شده است.

شهردار آبیک ادامه داد: ساماندهی وانت‌بارها در چند نقطه از شهر آبیک و سر و سامان بخشیدن به وضعیت سد معابر واحدهای صنفی در راستای تسهیل در عبور و مردم و نظم‌بخشی به چهره شهر  در دستور کار قرار گرفته؛ این در حالی است که شهرداری برخورد تقابلی با وانت‌بارها و واحدهای صنفی نخواهد داشت.

بیمه کارگران خدمات شهری برقرار می‌شود

کشاورزکلهر در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا که در خصوص پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری و فضای سبز چه تدبیری اندیشیده شده، توضیح داد: با رایزنی صورت گرفته با مدیر کل تامین اجتماعی استان قزوین بیمه چهار ماه عقب‌افتاده کارکنان و پرسنل خدمات شهری و فضای سبز به زودی برقرار شده و پیگیر پرداخت معوقات حقوق آنان هم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وصولی شهرداری آبیک از عوارض هشت تا ۱۰ درصد است و مابقی وصولی عوارض رها شده که أخذ آنها پیگیری می‌شود.

این مسئول به پیگیری برای تغییر کاربری زمین ۸۶ هکتاری در نظر گرفته شده برای آرامستان در کنار اتوبان اشاره و بیان کرد: پس از  تغییر کاربری زمین، به صورت مشارکتی با بخش خصوصی برای احداث مجموعه رفاهی و تفریحی اقدام می‌شود که با تحقق این مهم، به عنوان ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری موثر خواهد بود.

شهردار آبیک از تشکیل کمیته های برخورد با فساد و انجمن اسلامی کار در شهرداری آبیک خبر داد و افزود: با تشکیل این کمیته ها، نظارت بر مجموعه شهرداری تشدید می‌یابد و تخلفات و حق و حقوق  پرسنل و غیره مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی برنامه‌های مختلف برای درآمدزایی شهرداری

کشاورز کلهر ادامه داد: برای درآمدزایی شهرداری آبیک، برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده ایم که به مرور زمان پیگیری و اجرایی می‌شود.

وی اذعان کرد: از هر طرحی در حوزه مدیریت شهری که بتواند به شهرداری آبیک و رفاهیات مردم این شهر کمک کند، استقبال می‌کنیم و آمادگی ارائه طرح را از سوی شهروندان داریم.

این مسئول افزود: باتوجه به کاهش میزان ارزش افزوده به شهرداری‌ها، از مسئولان استان قزوین درخواست می‌شود توجه ویژه به شهرداری آبیک داشته باشند.

شهردار آبیک ادامه داد: در زمینه کاهش هزینه‌های شهرداری آبیک و مدیریت درآمدها، تدابیر لازم اندیشیده شده است.

کشاورز کلهر اضافه کرد: برای حضور در هر کمیسیون شهرستان آبیک، یک نفر از شهرداری به عنوان نماینده تعیین شده تا پیگیر مصوبات باشد گرچه در صورت لزوم، شخصا  در کمیسیون‌ها شرکت خواهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز