خبرگزاری کار ایران

محمدی به ایلنا خبرداد:

ادامه جستجوها برای جوان مفقودی در ارتفاعات کوهستانی تته/امکان پرواز بالگرد در منطقه وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۷۲۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: جستجوها برای جوان مفقودی در ارتفاعات کوهستانی تته ادامه دارد.

محمد باقر محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جستجوها برای یافتن نوجوان 14 ساله در  ارتفاعات منطقه ژالانه گردنه تته اورامان کردستان، اظهار داشت: از صبح امروز 6 تیم امدادی که شامل نیروهای سروآباد، مریوان و مرکز استان و همچنین سگ های زنده یاب و همچنین هزار نفر از نیروهای بومی به منطقه کوهستانی اعزام شده‌اند ولی علارغم جستجوها تاکنون اثری از این نوجوان 14 ساله یافت نشده است.

وی افزود: تیم های تخصصی امدادی با ارزیابی منطقه اعلام کردند حادثه 2 روز گذشته برای این 3 نفر که باعث کشته شدن جوان 17 ساله، مصدومیت یک مرد و همچنین مفقود شدن نوجوان 14 ساله شده، به دلیل ریزش بهمن نبوده است.

محمدی ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه در منطقه صفر مرزی این حادثه رخ داد و همچنین وجود نیروهای محلی و امدادی در تمامی نقاط این کوهستان ما نمی توانیم بالگرد به دلیل نکات امنیتی مرز مشترک ایران و عراق و همچنین احتمال پرواز بالگرد و احتمال ریزش بهمن و خطراتی برای افراد مستقر در کوهستان دارد، اعزام کنیم.

از صبح روز سه شنبه 26 آذرماه عملیات امداد برای نجات جان 3 نفر گرفتار در برف و کولاک در منطقه ژالانه گردنه ته‌ته شروع شد که طی آن دو نفر از این افراد توسط گروه امدادی و مردم بومی منطقه پیدا شدند. یک نفر از حادثه دیدگان که جوان ۱۷ساله بوده است، هنگام جابه جایی و انتقال به پایین جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر هم تحویل بیمارستان سروآباد شد. در حال حاضر عملیات نجات برای جان یک نوجوان ۱۴ ساله که مفقود شده است به طور جدی ادامه دارد.

محمدی ادامه داد: این 3 نفر از اهالی روستای نی مریوان هستند. جوانی که روز گذشته در این حادثه فوت کرد نسبتش با نوجوان مفقودی برادر اعلام شده است.

منابع محلی جوان 17 ساله حادثه دیده را از کولبران منطقه عنوان کرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز