خبرگزاری کار ایران

حضور 70 شناگر قزوینی در دوره آموزشی نجات غریق

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۳۹

۷۰ شناگر قزوینی در دوماه گذشته در دوره آموزشی نجات غریق شرکت کرده و با آخرین یافته‌های علمی در این رشته آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان قزوین افزود: هدف از برگزاری این دوره، اجرای سیاست‌های فدراسیون نجات غریق کشور مبنی بر توسعه این رشته با هدف کاهش تلفات انسانی ناشی از غرق شدگی است.

مهدی خلیلی افزود: هیات نجات غریق استان در این راستا هر ساله برگزاری دوره‌های آمادگی منجیان غریق و همسان سازی مدرسان نجات غریق را در دستور کار دارد.

وی اضافه کرد:در سال جاری با توجه به استقبال صورت گرفته، یک دوره آموزش نجات غریق ویژه بانوان و ۲ دوره آموزشی نجات غریق درجه ۲ ویژه مردان در قزوین برگزار شد.

رئیس هیات نجات غریق شهرستان قزوین تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در دوره‌های آموزشی نجات غریق در صورت مهارت در ورزش شنا باید آزمون‌های ورودی کلاس‌های نجات غریق درجه ۲ شامل ۲۰۰ متر شنای آزاد زیر چهار دقیقه، ۱۰۰ متر شنای قورباغه زیر ۲ دقیقه و چرخ پا بدون دست را به مدت یک دقیقه با موفقیت پشت سربگذارند.

خلیلی افزود: علاقه‌مندان همچنین باید در دوره آموزشی تربیت منجی غریق شرکت کرده و در صورت کسب مهارت‌های لازم در مباحث تئوری و عملی شامل انواع راهکارهای پیشگیری از بروز حادثه، روش‌های حمل غریق، احیای قلبی و ریوی، کمک‌های اولیه، بهداشت آب و مدیریت بحران به اخذ مدرک نجات غریق درجه ۲ نایل خواهند شد.

۳۳ استخر شنا در استان قزوین وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز