خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون وزیر کار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان شد؛

امکان پرداخت تسهیلات تا سقف یکهزار میلیارد ریال در قشم

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۳۶

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با اولویت بندی فعالیت های اقتصادی روستایی در قشم، امکان پرداخت تسهیلات تا سقف یک هزار میلیارد ریال از محل اعتباراتی که در اختیار داریم، فراهم است.

به گزارش ایلنا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بر اهمیت سرمایه گذاری در بخش تفریحات حوزه گردشگری جزیره تاکید کرد.

عیسی منصوری بر فعالیت‌های صنایع منسوجات شامل پوشاک، کیف و کفش در روستاهای جزیره قشم با هدف ارتقا سطح اشتغال تاکید و این نوع فعالیت ها را هم مشمول پرداخت تسهیلات ارزان قیمت دانست. 

وی اظهار کرد: با عقد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم آماده ارائه تسهیلات با کارمزد پائین در بخش های مختلف از جمله در حوزه تفریحات گردشگری هستیم.

منصوری ادامه داد: با ایجاد خلاقیت روی طبیعت بکر جزیره با رعایت موارد زیست محیطی می‌توانیم تسهیلات بسیار خوبی را برای تفریحات گردشگری که ارزش اقتصادی بالایی دارد پرداخت کنیم.

منصوری با اشاره به اهمیت مدیریت زمان، خواستار سرعت بخشیدن به آماده سازی تفاهم نامه همکاری میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان منطقه آزاد قشم در کمتر از یک ماه و اجرای بندهای مهم توسعه ای آن شد.  

وی از مناطق آزاد کشور بویژه قشم به عنوان محل اصلی برای ایجاد اسمارت سیتی های تخصصی نام برد و اظهار امیدورای کرد که در نخستین گام بتوانیم قشم را پایلوتی برای انتقال فعالیت های مختلف به سرزمین اصلی معرفی کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم هم امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ارتقای کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار را بسیار مهم ارزیابی کرد و بر آمادگی این سازمان برای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه تاکید کرد.

مومنی همچنین با اشاره به جایگاهی که مقام معظم رهبری برای مناطق آزاد کشور در بند 11 سیاست های اقتصاد مقاومتی ترسیم کرده اند، افزود: با پایلوت قرار دادن مناطق آزاد، می توانیم طرح های مهم قابل اجرا را از این منطقه آزاد به سرزمین اصلی انتقال دهیم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از اقتصاد دریا محور و سهم 84 هزار تُنی قشم از مجموع 200 هزار تُن تولید ماهی در قفس کشور براساس برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: قشم به عنوان قطب شیلاتی ایران علاوه بر تولید ماهی در قفس، فعالیت گسترده ای در پرورش میگو و تکمیل زنجیره ارزش افزوده از تولید بچه ماهی تا خوراک و بسته بندی شیلاتی را آغاز نموده است.

به گفته وی ، 38 هکتار زمین برای فعالیت در صنعت محصولات گلخانه ای جانمایی کرده ایم تا محصولاتی همانند صیفی جات، توت فرنگی، گوجه فرنگی و داروهای گیاهی را با نگاه صادرات محور در این جزیره تولید کنیم.

مومنی همچنین از صنایع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و دخانیات قشم در کنار صنایع عظیم نفت، گاز و انرژی و تولید همزمان آب و برق و همچنین برق از انرژی خورشیدی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های مهم سرمایه گذاری در این جزیره نام برد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با اشاره به ژئوپارک جهانی قشم و موقعیت منحصر بفرد ژئوسایت های آن اعلام کرد: جایگاه قشم در صنعت گردشگری با توجه به ظرفیت های مهم طبیعی خدادادی برای سرمایه گذاری بسیار مهم و حائز اهمیت است.  

مومنی ادامه داد: امیدواریم در تفاهم نامه ای که امضا می شود بتوانیم قشم را به عنوان پایلوت کار و اشتغال پایدار در کشور معرفی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سیاست گذار این طرح با توجه به دراختیار داشتن منابع می تواند با ارائه الگوی مناسب، گام مهمی در این مسیر بردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز