خبرگزاری کار ایران

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد ؛

اختصاص یکصد میلیون دلار برای ساماندهی مرزهای جنوب شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۶۱۸

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری یکصد میلیون دلار اعتبار به منظور ساماندهی مرزهای جنوب شرق کشور اختصاص یافته که ضرورت دارد با تلاش دستگاه‌های متولی با حداقل هزینه، حداکثر زیرساخت‌های امنیتی را فراهم آوریم.

به گزارش ایلنا، احمدعلی موهبتی در "ششمین جلسه کارگروه ویژه مرز" اظهارداشت: امیدواریم با استفاده از این اعتبارات، پروژه‌هایی از قبیل توسعه باند و عملیاتی کردن فرودگاه سراوان، ایجاد راه‌های دسترسی در مناطق صعب العبور مرزی، دسترسی مردم روستاها به راه مناسب، آسفالت، برق‌رسانی و خرید تجهیزات پاسگاه های مرزی و فراهم آوردن امکانات برای متولیان امنیت مرز اجرایی شود.

 نماینده عالی دولت در استان با اشاره به توجه مجموعه مسئولان کشوری به سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، لایحه منطقه آزاد سیستان روز گذشته به تصویب رسید که امیدواریم هر چه سریعتر مراحل تایید و ابلاغ آن انجام شود.

 موهبتی افزود: وجود منطقه آزاد سیستان در شمال و منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار در جنوب استان دو بال توسعه استان و اثرگذار در توسعه کشور و به ویژه کمک به مزیت مهم استان  یعنی تجارت و ترانزیت کالا ‌خواهد بود.

  وی گفت: با فراهم آمدن زیرساخت های لازم و فعالیت مناطق آزاد سیستان‌و چابهار؛ سرمایه‌گذاران و تجار  کشور  افغانستان هم می توانند با انرژی ارزان قیمت، کالاهای مصرفی مورد نیاز خود را با حداقل هزینه به کشورشان منتقل کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز