خبرگزاری کار ایران

آبگیری صددرصد ظرفیت سازه‌های آبخیزداری در شهرستان بستک

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۵۱۱

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک از آبگیری تمامی سازه‌های آبخیزداری در سطح شهرستان به ‌میزان ٣٠ میلیون متر مکعب در بارش‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا از هرمزگان،حامد احمدپور گفت: در سطح شهرستان تعداد ۴۵ سازه آبخیزداری اعم از سد سنگی-ملاتی، سد خاکی، سیستم‌های پخش سیلاب، هلالی و سامانه‌های آبگیر اجرا شدا است که ظرفیت استحصال ٣٠ میلیون مترمکعب روان‌آب در سال را دارند.

وی افزود: این سازه‌های آبخیزداری با اهداف مختلف کنترل سیلاب، جمع آوری روانابهای سطحى، تقویت سفره‌هاى آب زیرزمینى و مبارزه با پیامدهای خشکسالی و توسعه پوشش گیاهی احداث گردیده است.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرلنگه ،از نظارت براجرای پروژه پیشگیری و کنترل آفات وبیماری جنگلی ومرتعی در بخش مهران خبر داد.

سیامک آرمان گفت : رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری  به همراه کارشناس گیاه پزشکی استان از  اجرای پروژه پیشگیری و کنترل آفات و بیماری های جنگلی ومرتعی که با اعتبار به مبلغ 95 میلیون تومان  در سطح ۱۸۰۰۰ هکتار از محل اعتبار صندوق توسعه ملی در بخش مهران درحال اجرا می باشد بازدید نمودند.

وی با بیان اینکه با مشارکت و اشاعه فرهنگ حفاظت از جنگل‌ها می‌توان از خسارت‌های جبران ناپذیر به منابع و عرصه‌های طبیعی جلوگیری کرد، ادامه داد: در حال حاضر اکثر درختان جنگلی مناطق بخش مهران که درگیر این آفات هستند با اقدامات مراقبتی تحت کنترل قرار دارند.

وی افزود  : عملیات پروژه شامل شناسایی درختان آفت زده ، انهدام درختان خشکیده و آفت زده ، مبارزه با آفت چوبخوار بوسیله سر شاخه زنی ، جمع آوری سرشاخه ها و درختان خشکیده از سطح جنگل ها و انهدام آن ها بیان کرد.

ذخیره 35 میلیون مترمکعب آب در پی آبگیری سازه های آبخیزداری

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بندرعباس از آبگیری صد درصدی پروژه های آبخیزداری در این شهرستان در پی بارش های اخیر خبر داد.

روح الله وفاکیش گفت : این سازه های آبخیزداری در حوزه های سرخون، تخت، سیاهو، آبقلمو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با ذخیره 35  میلیون مترمکعب آب با عنایت به بارندگی منطقه از جاری شدن سیل و خسارات ناشی از سیل جلوگیری نموده اند.

وی افزود:  یکی از راهکارهای مناسب با توجه به اقلیم و رژیم بارندگی منطقه جهت کنترل سیل و تغذیه سفره های زیرزمینی و مدیریت رواناب ها اجرای پروژه های آبخیزداری می باشد.

پیشرفت ۴۵ درصدی عملیات بیومکانیک حوزه سرزه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی‎

حسین محسنی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رودان از پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی عملیات بیومکانیک حوزه سرزه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در این شهرستان خبر داد.

وی افزود : مدیریت آب، استفاده از رواناب های سطحی، حفظ، توسعه و تقویت پوشش گیاهی از مهمترین اهداف اجرای این طرح می باشد.  

محسنی زاده افزود: یکی از روشهای مهم سازگاری با خشکی و جلوگیری از روند بیابان زایی ، استفاده مفید از منابع آب است و باید سعی کرد تا حد ممکن از ریزش های جوی و جریان های سطحی به نحو مطلوب استفاده شود.

استعدادیابی و تخصیص بیش از 3هزار هکتار از اراضی ملی هرمزگان در آذر ماه

 رییس اداره استعدادیابی و بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از واگذاری بیش از 3هزار و 724 هکتار اراضی مستعد جهت انجام طرح های صنعتی ، کشاورزی به امور اراضی در آذر ماه خبر داد.

حمید حسین پور گفت: در راستای وظایف ذاتی این اداره با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از 3هزار  هکتار از اراضی ملی در شهرستان های بندرعباس ،سیریک،حاجی آباد ،رودان ،پارسیان ، بندرلنگه ، جاسک ، بستک، بندرخمیر ، میناب و قشم  ضمن بررسی میدانی محدوده های مستعد جهت اجرای طرح های مختلف عمرانی و کشاورزی استعداد یابی شد.

وی افزود : امیدواریم با این اقدام بتوانیم در راستای ایجاد اشتغال و فعالیت های اقتصادی و عمرانی در سطح استان استقبال و تسریع قابل ملاحظه ای از این اقدامات را شاهد باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز