خبرگزاری کار ایران

گودرزی بیان کرد؛

پایان 90 درصد خاکبرداری تصفیه‌خانه آب شرب آبرسانی سد طالقان به قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۴۳۲

مدیر پروژه تصفیه‌خانه آب شرب آبرسانی سد طالقان به استان قزوین گفت: تقریبا 90 درصد خاکبرداری پروژه تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و وارد عملیات بتنی و سازه‌ای شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد گودرزی در بازدید معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور از اجرای پروژه آبرسانی انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین اظهار کرد: پروژه تصفیه‌خانه حدود 5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از برگزاری جلسات متعدد با مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، تا حدود زیادی مشکلات رفع شده و برای رفع مابقی مشکلات، در حال مذاکره و رایزنی با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هستیم.

وی افزود: از 11 آبان ماه امسال مجددا عملیات اجرایی پروژه تصفیه‌خانه را آغاز کرده‌ایم که 20 سازه برای این تصفیه‌خانه شامل 11 سازه فرایندی و 9 سازه جانبی است.

مدیر پروژه تصفیه‌خانه آب شرب آبرسانی سد طالقان به استان قزوین ادامه داد: تقریبا 90 درصد خاکبرداری پروژه تصفیه‌خانه به اتمام رسیده و وارد عملیات بتنی و سازه‌ای شده است.

گودرزی اضافه کرد: با جدیت پروژه تصفیه‌خانه را به پیش می‌بریم و سعی می‌کنیم عقب‌ماندگی‌های از قبل مانده را جبران کنیم و با حمایت مسئولان، تامین آب شرب 80 درصد جمعیت استان قزوین را به سرانجام بر‌سانیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل عمده پروژه مدل مالی بود که در سال 96، 110 میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری بود که با توجه به مشکلات پیش آمده به ویژه نرخ ارز، مبلغ افزایش یافته است.

این مدیر پروژه تصریح کرد: از 50 درصد تجهیزات تصفیه‌خانه آب شرب، حدود 35 درصد ارزبری دارد و باید از خارج تجهیزات وارد کنیم که تقریبا ابزار دقیق خارجی است.

گودرزی بیان کرد: برخی سیاست‌های اشتباه موجب جلوگیری از ورود تجهیزات تصفیه‌خانه فاضلاب شده  و از شرکت‌های داخلی هم بخواهیم تامین کنیم زمان و کیفیت اهمیت بسیاری دارد چرا که در بازه زمانی باید سرمایه‌گذاری کنیم و برگشت داده شود که برنامه زمانبندی رعایت نمی‌شود؛ از سویی کیفیت راندمان تجهیزات هم برای ما بسیار مهم است و این مهم هم رعایت نمی‌شود و ترجیح می‌دهیم از خارج وارد کنیم.

مدیر پروژه تصفیه‌خانه آب شرب آبرسانی سد طالقان به استان قزوین افزود: پیگیر دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی هستیم که امیدواریم در تخصیص اعتبارات از صندوق، تسریع بخشیده شود و گره‌های اعتباری پروژه باز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز