خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

نخبگان آرای دستگاه قضا را مورد نقد قرار دهند/ با تهمت زدن، فساد افشا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۸۱

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در قزوین گفت: در جامعه امروز ما سرمایه اجتماعی برپایه و محور آموزه های دینی شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد باقر الفت در همایش ملی سرمایه اجتماعی بر پایه آموزه‌های اسلامی که در قزوین برگزار شد، اظهار کرد: موتور پیشران توسعه، سرمایه اجتماعی است و این سرمایه در جامعه ما برپایه آموزه‌های دینی شکل گرفته است و برای حفظ آن باید این آموزه‌ها را حفظ کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: اگر قرار است سرمایه اجتماعی حفظ شود باید ببینیم شرایط آموزه‌های دینی چگونه است.

به گفته الفت، برای حفظ سرمایه اجتماعی دستگاه‌هایی که وظیفه شان حفظ فرهنگ عمومی است باید دست به کار شوند.

وی ادامه داد: در کشور ما اگر مبنای سرمایه اجتماعی تغییر کند در اعتقادات خلل و آسیب جدی وارد می‌شود.

این مقام ارشد قوه قضائیه با اشاره به تاکیدات رئیس قوه قضائیه کشور گفت: نخبگان و علما آرای دستگاه قضا را مورد نقد قرار دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بیان کرد: در دنیا به افرادی که فساد را به محاکم قضایی معرفی می‌کنند پاداش تعلق می‌گیرد.

الفت تاکید کرد: با تهمت زدن، فساد افشا نمی‌شود و با دلیل و مدرک قبل و یا بعد از تشکیل پرونده قضایی موضوعات باید به قاضی اعلام شود.

وی با اشاره به پرونده زمین‌های هفت سنگان عنوان کرد: در جریان این پرونده هستم و حتی افراد و سازمان‌هایی که در این پرونده دخیل بودند هم حق دفاع از خود را دارند.

این مقام ارشد قوه قضائیه در پایان تصریح کرد: اگر دنبال کشف فساد و انتشار اطلاعات آن هستید باید اصول آن را رعایت کنید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز