خبرگزاری کار ایران

در بوشهر صورت گرفت؛

تایید صلاحیت 98 درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۶۳

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر از تایید صلاحیت ۹۸ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات های اجرایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، خسرو دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۱۷ آذر ماه به مدت ۱۰ روز در هیات های اجرایی مراکز حوزه انتخابیه شروع شده بود روز سه شنبه ۲۶ آذرماه به پایان رسید.

وی افزود: در استان بوشهر در چهار حوزه انتخابیه در مجموع ۱۹۶ داوطلب ثبت نام کردند که پس از انصراف ۸ داوطلب، بررسی صلاحیت ۱۸۸ داوطلب توسط هیات های اجرایی در چهار حوزه به پایان رسید و از مجموع ۱۸۸ داوطلب،  ۱۸۴ داوطلب تایید صلاحیت شده و صلاحیت ۴ داوطلب نیز مورد تایید قرار نگرفت.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر گفت: به این ترتیب در مجموع، صلاحیت حدود ۹۸ درصد داوطلبان در استان توسط هیات های اجرایی مورد تایید قرار گرفته است.

دهقانی یادآور شد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم از ۶۶ داوطلب ۴ نفر انصراف دادند و از ۶۲ داوطلب که صلاحیت آنها مورد بررسی قرار گرفت، ۶۱ داوطلب تایید صلاحیت شدند.
 
این مسئول افزود: همچنین در حوزه دشتی و تنگستان از مجموع ۳۶ داوطلب، صلاحیت تمامی ۳۶ داوطلب مورد تایید قرار گرفت.
 
وی بیان کرد: در حوزه دشتستان نیز از مجموع ۴۹ داوطلب یک داوطلب انصراف داد و  همه ۴۸ داوطلبی که صلاحیت آنها توسط هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه بررسی شد، مورد تایید قرار گرفتند.
 
سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری بوشهر بیان کرد: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز از مجموع ۴۵ داوطلب ثبت نام شده ۳ داوطلب انصراف داده و از ۴۲ داوطلبی که صلاحیت آنها مورد رسیدگی قرار گرفت، ۳۹ داوطلب تایید صلاحیت شدند.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، خسرو دهقانی تاکید کرد: به استناد ماده ۵۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مراتب رد صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه توسط فرمانداران مرکز حوزه انتخابیه به آنها ابلاغ می شود. 
 
وی یادآور شد: داوطلبان رد صلاحیت شده ۴ روز از تاریخ ۲۸ آذر تا اول دی ماه فرصت دارند تا شکایت خود را مبنی بر رد صلاحیت به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیات نظارت استان اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز