خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز عنوان کرد:

برنامه‌ریزی شهرداری تبریز برای کاشت یک میلیون اصله درخت

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۳۳۰

شهردار تبریز از برنامه‌ریزی شهرداری برای کاشت یک میلیون اصله درخت طی سال آتی در این شهر خبر داد و گفت: با کاشت این تعداد درخت برنامه ” هر شهروند یک درخت ” محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ایرج شهین باهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فقر فضای سبز شهر تبریز گفت: متاسفانه در شهر تبریز با فقر فضای سبز روبه رو هستیم و در همین خصوص ۲۳ پارک جدید در سطح شهر احداث شده و این آمار تا سال بعد به ۴۰ پارک جدید محله‌ای می رسد.

وی افزود: هم اکنون برای هر شهروند نیم اصله درخت داریم که با کاشت این تعداد درخت این میزان به یک درخت برای هر شهروند تبریزی افزایش پیدا می کند.

شهین باهر از تلاش مجموعه شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوای این شهر خبر داد و گفت: توسعه خطوط قطارشهری، راه اندازی مینی بوس در مسیرهای کم مسافر و نوسازی اتوبوس ها از جمله این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه پروژه خط دو قطارشهری تبریز در حال احداث است و حفاری ها انجام می شود، گفت: تلاش می کنیم سال ۱۴۰۰ فاز یک خط دو افتتاح شود و نقاط دیگری از شهر به این وسیله نقلیه دسترسی پیدا کنند.

شهردار تبریز افزود: قطارشهری به عنوان مهمترین پروژه شهری شهرداری تبریز مطرح است و طی دو سال ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی به بحث ایجاد تراموا در شهر اشاره کرد و ادامه داد: قراردادهای مربوطه امضا شده و سعی می کنیم طی سال بعد کلنگ زنی تراموا نیز انجام شود.

شهین باهر خاطرنشان کرد: همه این تلاش ها و برنامه ها برای کنترل و کاهش آلودگی هوای شهر تبریز است.

شهردار تبریز به اجرای طرح زوج و فرد خودروها اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح شاهد کاهش ورود خودروهای شخصی و تک سرنشین به داخل محدوده مرکزی شهر تبریز هستیم که در کنترل آلودگی هوا موثر است.

وی اعلام کرد: با اجرای این طرح شاهد کاهش ۳۷ درصدی تراکم خودرو در این محدوده هستیم.

شهردار تبریز از راه‌اندازی مینی بوس در مسیرهای کم مسافر نیز خبر داد و افزود: مردم با این طرح برای استفاده از حمل و نقل عمومی راغب می شوند و گردش اتوبوس ها در مسیرهای کم مسافر نیز کاهش می یابد که این مهم در کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا موثر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز